ثور 10, 1403 18:08 Asia/Kabul
  • کنعانی: برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه حقوق بشری آمریکا است
    کنعانی: برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه حقوق بشری آمریکا است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی را نشان دهنده رویکرد دوگانه واشنگتن در قبال شعارهای حقوق بشری دانست.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه‌ در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، برخورد خشن پلیس با دانشجویان در آمریکا را محکوم کرد.

وی گفت: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا اتفاق افتاد نشان دهنده بیداری افکار عمومی جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق و دامنه تنفر عمومی نسبت به رژیم اشغالگر صهیونیستی و نسل کشی در باریکه غزه با حمایت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: دولت آمریکا با اجازه دادن به پلیس برای برخورد خشن در محیط دانشگاه نشان داد که رفتار و رویکردی دوگانه با شعارهای حقوق بشری دارد.

کنعانی همچنین با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک ایران در سازمان ملل متحد و دیگر مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان یافتن جنگ در باریکه غزه تأکید کرد که تهران همچنان به این تلاش‌های خود تا دستیابی به آتش بس و توقف جنگ رژیم صهیونیستی در غزه ادامه می‌دهد.

پلیس آمریکا در روزهای اخیر دست‌کم 900 دانشجوی حامی فلسطین و معترض به نسل کشی رژیم اسرائیل در باریکه غزه را بازداشت کرده است.

شمار دانشجویان بازداشتی حامی فلسطین در آمریکا به 900 نفر رسید

خشونت و سرکوب؛ سهم دانشجویان معترض آمریکایی

کلیدواژه