ثور 12, 1403 09:18 Asia/Kabul
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تهران در حمایت از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در جهان
    تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تهران در حمایت از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در جهان

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تهران در همبستگی با دانشجویان حامی فلسطین در جهان تجمع برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با برپایی تجمعی در حمایت از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در جهان، جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان بویژه در باریکه غزه را محکوم کردند. 

پیش از این نیز دانشجویان و استادان دانشگاههای ایران در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین، تجمعات ضد صهیونیستی برگزار کردند.

استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های سراسر ایران با اعلام حمایت از اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین در اعتراض به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی ضد فلسطینیان بویژه در باریکه غزه که به حمایت جهانی دانشگاهیان و مراکز علمی و فرهنگی جهان منجر شد، برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کردند.

اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم نسل کش صهیونیستی که از دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا آغاز شد، با وجود مواجهه با سرکوب از سوی مقام‌های آمریکایی ابتدا به دیگر دانشگاه‌های این کشور شامل ییل، نیویورک، هاروارد، تگزاس و کالیفرنیای جنوبی سرایت یافته و در ادامه موج اعتراضات به دانشگاه‌های سایر کشورهای غربی از جمله فرانسه، آلمان، کانادا، بریتانیا و استرالیا رسیده است.

رژیم نسل کش صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و مقابل چشمان سازمان های حقوق بشری و بین‌المللی بیش از شش ماه است که با حمله به باریکه غزه اقدام به نسل کشی مردم بی دفاع این منطقه کرده است.

پس از گذشت حدود هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم اشغالگر صهیونیستی به باریکه غزه، رژیم جنایتکار صهیونیستی روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از 15 میزان 1402/ هفتم اکتبر 2023 زمان شروع جنگ رژیم غاصب صهیونیستی ضد ساکنان غزه تاکنون 34 هزار و 535 فلسطینی شهید و 77 هزار و 704 نفر زخمی شدند.

تداوم بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا

کلیدواژه