جوزا 01, 1403 17:15 Asia/Kabul
  • عزای عمومی در هفت کشور به مناسبت شهادت رئیس جمهوری ایران و همراهانش
    عزای عمومی در هفت کشور به مناسبت شهادت رئیس جمهوری ایران و همراهانش

هفت دولت جهان در پی شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراهش در سانحه سقوط بالگرد، در کشورهایشان عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش رادیو دری؛ در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و هفت نفر دیگر از همراهانشان، کشورهای هند، لبنان، سوریه، عراق، ترکیه، پاکستان و کوبا عزای عمومی اعلام کردند.

به همین مناسبت، دولت مرکزی هند اعلام کرد: به احترام این مقامات جان باخته ایرانی، امروز سه شنبه بیستم می در این کشور، عزای عمومی است، پرچم ملی در سراسر هند به صورت نیمه افراشته در می‌آید و هیچ برنامه سرگرمی رسمی در این روز برگزار نمی‌شود.

دولت های لبنان و سوریه نیز برای همدردی با ملت ایران، با نیمه افراشتن پرچم کشورهایشان، سه روز عزای عمومی اعلام کرده اند.

در پاکستان نیز دولت به نشانه احترام به رئیس جمهوری ایران و همراهانش و همبستگی با ملت ایران، یک روز عزای عمومی اعلام شد.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با اشاره به اینکه کشورش کمتر از یک ماه پیش در سفری تاریخی میزبان سیدابراهیم ر ئیسی رئیس جمهوری ایران بود گفت: پرچم پاکستان به نشانه غم شهادت مقامات ایرانی، نیمه افراشته خواهد شد.

او همچنین عصر روز دوشنبه با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، پیام تسلیت و همدردی این کشور را به طور رسمی به دولت و مردم ایران ابلاغ کرد.

همزمان دولت های ترکیه، عراق و کوبا نیز به احترام رئیس جمهوری شهید ایران و مقامات همراهش و برای همدردی با ملت ایران در کشورهایشان یک روز عزای عمومی اعلام کردند.

سید "ابراهیم رئیسی" هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 مصادف با 19 ماه می 2024 در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهانش به شهادت رسید.

حجت الاسلام "آل هاشم"، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران، "مالک رحمتی" استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید "مهدی موسوی" فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران بودند.

پرچم ایران در نمایندگی‌ های سیاسی در افغانستان نیمه افراشته شد

نیمه افراشته شدن پرچم ایران در مقرهای سازمان ملل

سکوت اعضای شورای امنیت به احترام شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران

کلیدواژه