ثور 13, 1403 10:18 Asia/Kabul
  • ادعاهای دروغین اسرائیل ضد ایران؛ تلاشی برای منحرف کردن جهان از جنایات در غزه
    ادعاهای دروغین اسرائیل ضد ایران؛ تلاشی برای منحرف کردن جهان از جنایات در غزه

نماینده ایران در سازمان ملل متحد، ادعاهای اسرائیل ضد ایران را تلاش برای انحراف توجه بین‌المللی از جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم باریکه غزه دانست.

به گزارش رادیو دری، «امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با رد برخی ادعاهای غیرمستند و ارجاعات ناصواب رژیم صهیونیستی ضد جمهوری اسلامی ایران، ادعاهای این رژیم را بی اساس و صرفاً تلاش مذبوحانه برای منحرف کردن توجه بین المللی از جنایات شنیع و اقدامات نسل کشی است که توسط رژیم آپارتاید اسرائیل ضد مردم فلسطین در باریکه غزه انجام می‌شود.

ایروانی افزود: ادعا‌های بی‌اساس رژیم صهیونیستی ضد ایران، تلاشی گمراه کننده با هدف سرپوش گذاشتن و مشروعیت بخشیدن به تجاوزهای مداوم رژیم اسرائیل ضد لبنان و نقض مستمر قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های ۱۵۵۹ (۲۰۰۴) و ۱۷۰۱ (۲۰۰۶) شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، همچنین با اشاره به اینکه عملیات تنبیهی "وعده صادق" ایران ضد اسرائیل در چارچوب حق دفاع مشروع انجام شده است، تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده جنگ ضد رژیم اسرائیل نبوده و در آینده نیز قصد انجام آن را ندارد.

سفیر ایران در سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران حق ذاتی خود ذیل قوانین بین المللی برای پاسخ به هرگونه استفاده از زور یا اعمال تجاوزکارانه ضد حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و منافع ملی خود محفوظ می‌دارد.

رژیم صهیونیستی دوشنبه 13حمل در اقدامی تروریستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق حمله کرد که منجر به شهادت هفت نفر از مستشاران ارشد نظامی ایران شد.

از اینرو، بامداد روز یکشنبه 26حمل(۱۴ آوریل۲۰۲۴) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با "عملیات تنبیهی وعده صادق" با شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد.

طرح اتهامات دروغین علیه ایران شیوه همیشگی صهیونیستهاست

کلیدواژه