ثور 22, 1403 13:21 Asia/Kabul
  • کنعانی: سپاه پاسداران پرچم دار مبارزه با تروریسم است
    کنعانی: سپاه پاسداران پرچم دار مبارزه با تروریسم است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، طرح مجلس عوام کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران را حرکتی نابخردانه، خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل دانست و گفت: سپاه پاسداران پرچم دار مبارزه با ترویسم است.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزات امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز(شنبه) ضمن محکوم کردن طرح مجلس عوام کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این اقدام خصمانه، مداخله در امور داخلی و مصداق تعرض به حاکمیت و امنیت ملی ایران است.

کنعانی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همگام با دیگر ارکان نیرو‌های مسلح ایران، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرز‌های کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد، این حرکت غیر مسئولانه کانادا در امتداد مسیر اشتباهی است که نمایندگان پارلمان این کشور در بیش از یک دهه اخیر تحت تاثیر رژیم صهیونیستی و در همنوایی با برخی گروهک‌های مطرود و فاقد جایگاه و ارزش در پیش گرفته‌اند.

کنعانی به نمایندگان پارلمان کانادا توصیه کرد،جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران را مطالعه کنند تا با حقایق و واقعیت‌های لازم آشنا شوند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی حاکمیتی برآمده از متن ملت بزرگ و مقتدر ایران و دارای هویت رسمی و قانونی منبعث از قانون اساسی ایران است که همگام با دیگر ارکان نیرو‌های مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرز‌های کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

کنعانی با بیان اینکه این اقدام، تاثیری در قدرت و اقتدار این نیرو ندارد گفت: جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در پاسخ و اقدام مقتضی و متقابل در قبال اینگونه اعمال مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

روحانی: سپاه پاسداران در رأس مبارزه با تروریسم در منطقه است

کلیدواژه