ثور 31, 1403 11:33 Asia/Kabul

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با شهادت رئیس جمهور، شورایی از رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه و سایر کارگزاران تشکیل خواهد شد و این شورا موظف است حداکثر ظرف ۵۰ روز شرایط انتخاب رئیس جمهور را مهیا کند.

به گزارش رادیو دری، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره پیش بینی‌های قانون اساسی درخصوص زمان فوت رئیس جمهور ایران گفت: قانون اساسی پیش‌بینی‌های لازم را برای این شرایط داشته است.

وی اظهار کرد: براساس قانون اساسی با موافقت مقام معظم رهبری، معاون اول رئیس‌جمهور اختیارات و مسئولیت‌های رئیس جمهور را برعهده خواهد داشت همچنین شورایی متشکل از روسای قوه مقننه و قوه قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور باید تشکیل شود تا ترتیبی را اتخاذ کنند که ظرف ۵۰ روز رئیس‌جمهور انتخاب شود.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: همان‌طور رهبر انقلاب در روز گذشته فرمودند هیچ خللی از لحاظ ترتیبات قانونی کشور وجود ندارد امور بر مدار قانون طبق آنچه که در قوانین پیش‌بینی شده پیگیری خواهد شد و هیچ خللی در امور مردم و کشور صورت نمی‌پذیرد.

بیانیه هیات دولت ایران در پی شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه

 سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه دیروز یک شنبه بر اثر سانحه هوایی بالگرد در منطقه «ورزقان» آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند .

در این سانحه هوایی، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌ جمهور و همراهان او از جمله  «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه به شهادت رسیدند

 

کلیدواژه