جوزا 02, 1403 14:25 Asia/Kabul
  • مهاجرین افغانستانی در مناطق مختلف مراسم گرامیداشت شهید رئیسی را برگزار می کنند

فعال فرهنگی-اجتماعی افغانستانی تاکید کرد: مهاجرین افغانستانی بنا به علاقه ای که به شهید رئیسی داشتند در مناطق مختلف مراسم گرامیداشت ایشان را برگزار می کنند.

حجت الاسلام داکتر سید بصیر احسانی مسوول موسسه رسانه ای منجی مدیا در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری ضمن تسلیت شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان به ملت ایران و تمام ملت های جبهه مقاومت اظهار کرد: در استان های تهران، قم و استان های همجوار ستادهایی تشکیل شده که هیآت مذهبی گرد هم آمده اند و مراسم ختم قرآن کریم برگزار کرده و خواهند کرد.

وی افزود: در استان مرکزی هم هیآت مذهبی مراسم بزرگی برای بعدازظهر روز جمعه تدارک دیده اند که با حضور مقامات استانی و مسوولان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی این استان و مهاجرین برگزار خواهند شد. روز جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء هم مراسمی در قم برگزار می شود و در روزهای آینده هم  مراسم بزرگی در نقاط دیگر برگزار خواهد شد.

احسانی عنوان کرد: به دلیل روحیه خدمتگزاری که شهید رئیسی داشت حضور مهاجرین افغانستانی در مراسم گرامیداشت ایشان بسیار پر رنگ است و به ایشان ادای دین می کنند، در روزهای گذشته هم مهاجرین افغانستانی در شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران به صورت خودجوش مراسم ختم قرآن کریم برگزار کرده اند.

وی با بیان اینکه شهادت آقای رئیسی درد جانکاهی برای ملت ایران و ملت های جبهه مقاومت بود اظهار امیدواری کرد که فردی مانند ایشان نصیب ملت ایران و ملت های منطقه شود تا حرکت رو به کمالی که ایشان در نظر داشت با قدرت و سرعت روز افزون ادامه پیدا کند.

 

کلیدواژه