بروجردی: ایران از وحدت ملی لبنان حمایت می کند
(last modified Wed, 03 Aug 2016 04:17:00 GMT )
اسد 13, 1395 08:47 Asia/Kabul
  • بروجردی: ایران از وحدت ملی لبنان حمایت می کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران،در دومین روز از سفر خود به لبنان، با "تمّام سلام"، نخست وزیر این کشور دیدار و با وی درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه گفت وگو کرد.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، گفت: ایران از وحدت ملی لبنان حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا؛ "علاء الدین بروجردی"، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه، روز سه شنبه، در دومین روز از سفر خود به لبنان، با "تمّام سلام"، نخست وزیر این کشور دیدار و با وی درباره روابط دو جانبه و تحولات منطقه گفت وگو کرد.

بروجردی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران در کاخ نخست وزیری لبنان، خاطر نشان کرد: با "تمام سلام" درباره افق روابط دوجانبه، چشم انداز همکاری‌های خوب در همه زمینه‌ها گفت وگو کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، تصریح کرد: در این دیدار، درباره تحولات مختلف منطقه‌ای از جمله آن چه در عراق و سوریه جریان دارد، کودتای نافرجام در ترکیه و توافق کمپ دیوید که برای ایجاد سازش بین مصر و رژیم صهیونیستی امضاء شد، گفت وگو کرده است.

بروجردی، تاکید کرد: در دیدار با تمّام سلام درباره اقدامات عمدی اخیر رژیم سعودی برای عادی سازی روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی که دشمن شماره یک و اصلی امت عربی و اسلامی به شمار می‌رود، ابراز تاسف کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، افزود: متاسفانه امروز، پرونده فلسطین به عنوان پرونده محوری و اساسی امت عربی و اسلامی به دلیل سازشنامه کمپ دیوید و دیگر تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با تهدید مواجه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران برای سفری دو روزه و دیدار با مقامات لبنانی روز دوشنبه در صدر هیاتی وارد بیروت شد.

کلیدواژه