جوزا 07, 1403 08:51 Asia/Kabul
  • سرپرست وزارت خارجه ایران: روابط ایران با همه کشور‌های اسلامی رو به توسعه است
    سرپرست وزارت خارجه ایران: روابط ایران با همه کشور‌های اسلامی رو به توسعه است

سرپرست وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه سیاست همسایگی، سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است گفت: روابط ایران با همه کشور‌های اسلامی رو به توسعه است.

به گزارش رادیو دری؛ «علی باقری» در حاشیه مراسم بزرگداشت شهیدان خدمت (سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه) در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های دستگاه دیپلماسی برای توسعه و تقویت روابط با کشورهای عربی منطقه به‌ویژه بحرین، اردن، مصر افزود: روابط ایران با همه کشورهای اسلامی روبه‌توسعه است؛ هرچند با برخی از کشورهای اسلامی در منطقه هنوز به تراز مطلوب نرسیدیم، اما هر دو طرف تلاش می کنند که در چارچوب سازوکارهای مورد توافق، سطح مناسبات را ارتقا دهیم.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران اظهار کرد: سیاست همسایگی را برای ثبات و آرامش در منطقه و بسط همکاری‌های اقتصادی و تعاملات همه‌جانبه را ضروری و الزامی راهبردی برای همه منطقه می‌دانیم.

باقری همچنین تاکید کرد: میدان، بدون دیپلماسی ناکام و دیپلماسی بدون میدان ناموفق است.

«سید ابراهیم رئیسی» هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (۱۹ مه) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد "قیز قلعه‌سی" به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی، شمال غرب ایران، دچار سانحه هوایی شد و سقوط کرد و به همراه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه به شهادت رسیدند

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران شد

کلیدواژه