جوزا 08, 1403 15:55 Asia/Kabul
  • معاون سفیر ایران در کابل: توافقات اقتصادی قابل توجهی با طالبان صورت گرفته است
    معاون سفیر ایران در کابل: توافقات اقتصادی قابل توجهی با طالبان صورت گرفته است

معاون سفیر ایران در کابل سطح روابط  ایران با حکومت سرپرست افغانستان را در مجموع خوب ارزیابی کرد و گفت: در سه سال گذشته توافقات قابل توجهی میان ایران و طالبان در بخش اقتصادی صورت گرفته است.

به گزارش رادیو دری، غلام رضا نجاری در مصاحبه با رسانه ایرانی ایسکانیوز افزود: سطح روابط  ایران با حکومت سرپرست افغانستان در مجموع خوب است، اگر چه  در بخشهایی دچار قبض و در برخی جهات دارای بسط است.

وی یاد آور شد که در سه سال گذشته، در بخش همکاری‌های اقتصادی سهولت‌ها و توافقات قابل توجهی بین تهران و کابل صورت گرفته است.

او با بیان اینکه مقامات طالبان تمایل دارند که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری باشد که حکومت سرپرست افغانستان را به رسمیت بشناسد تصریح کرد:  با این حال، ایران مانند سایر کشورهای جهان تاکنون حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

معاون سفیر ایران در کابل افزود: تاکنون مقامات فعلی افغانستان، شروط  ایران را برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان نپذیرفته اند و افزون بر این، پاره‌ای از مشکلات ساختاری نیز وجود دارد که حل آنها می‌تواند در تغییر نگرش کنونی ایران تاثیر گذار باشد.

نجاری، مساله تامین حقابه، مسایل مرزی، بحران مهاجران و موضوع  زبان فارسی را از مشکلات موجود در روابط ایران و افغانستان برشمرد.

 

 تأکید نماینده ایران در سازمان ملل متحد بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

کاظمی قمی: کلید ثبات در افغانستان تشکیل حکومت فراگیر است

کلیدواژه