جوزا 15, 1403 16:55 Asia/Kabul
  • باقری: ایران و سوریه ستون‌های اصلی ثبات و پایداری در منطقه هستند
    باقری: ایران و سوریه ستون‌های اصلی ثبات و پایداری در منطقه هستند

سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت تهران و دمشق ستون‌های اصلی ثبات و پایداری در منطقه هستند.

به گزارش رادیو دری، علی باقری‌ کنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران که در سوریه حضور دارد، ظهر امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با فیصل مقداد وزیر خارجه این کشور، در نشست خبری مشترک پیام سفر خود به سوریه را تداوم همکاری و همراهی ایران با محور مقاومت و مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها عنوان کرد و گفت: ایران و سوریه دو همراه، همکار و دوست صمیمی در مسیر همکاری دو جانبه و ستون‌های اصلی ثبات و پایداری در منطقه هستند.

سرپرست وزارت امورخارجه ایران خاطرنشان کرد: ایران و سوریه مفتخرند بیش از چهار دهه با یکدیگر همکاری داشته‌اند و می‌دانند که عامل بی ثباتی‌ها در منطقه، اشغالگری و اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی است.

باقری با تاکید بر اینکه ایران همچنان در مبارزه با بی ثباتی در منطقه و کمک به توسعه سوریه در کنار این کشور باقی خواهد ماند، تصریح کرد: دو کشور بر این باورند که پایداری، امنیت و ثبات در منطقه در گرو عدم دخالت بیگانگان در منطقه است.

وزیر خارجه سوریه نیز در این نشست خبری، استمرار روابط  تهران - دمشق را پراهمیت دانست و گفت: این روابط راهبردی است؛ از این رو بر عمق بخشی روابط ایران و سوریه و نیز بر مرتبط کردن کشورهای دیگر عربی تاکید داریم.

دیدار سرپرست وزارت خارجه ایران با سیدحسن نصرالله

باقری کنی: روابط نزدیک ایران و لبنان شاخص اصلی ثبات در منطقه است

کلیدواژه