جوزا 22, 1403 08:57 Asia/Kabul
  • ایران: مفاد بیانیه ضدایرانی روسای جمهور آمریکا و فرانسه بی‌اساس است
    ایران: مفاد بیانیه ضدایرانی روسای جمهور آمریکا و فرانسه بی‌اساس است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، مفاد بیانیه ضدایرانی رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه را بی‌پایه و اساس و دارای اهداف و انگیزه‌های سیاسی و در ادامه سیاست‌های شکست‌خورده پیشین دانست.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران بیانیه (نقشه راه) مشترک رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه را که در بخشی از آن اتهامات بی‌اساس و غیرقابل قبول علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده، محکوم کرد و آن را مردود دانست. 

کنعانی چافی مفاد ضدایرانی این بیانیه را بی‌پایه و اساس و دارای اهداف و انگیزه‌های سیاسی و در ادامه سیاست‌های شکست‌خورده پیشین دانست و افزود: ایران به همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللی و براساس معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه پادمان پایبند است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه نقش شناخته‌شده تهران در ایجاد و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و جهان و مبارزه با گروه‌های تروریستی در راستای تقویت امنیت بین‌المللی غیرقابل‌انکار است، تصریح کرد، از ابتدای منازعه اوکراین تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن ایران مبتنی بر حمایت از حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: بسیار مضحک است که حامیان رژیم کودک‌کُش اسرائیل که حدود ۱۵ هزار کودک و هزاران زن فلسطینی را طی هشت ماه قتل عام و سلاخی کرده و نیز سرکوب کنندگان دانشجویان و شهروندان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل، به خود اجازه می‌دهند که به دیگران درس اخلاق و حقوق بشر دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به رئیس‌جمهوری فرانسه توصیه کرد، در چارچوب اظهارات اخیرش مبنی بر ضرورت تلاش اروپا برای دنباله‌روی نکردن از آمریکا به‌ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی، دنباله‌روی فرانسه از سیاست‌های خصمانه و ضدایرانی دولت آمریکا در قبال ایران را نیز اصلاح کند.

 

کلیدواژه