جوزا 28, 1403 08:45 Asia/Kabul
  • ایران: بیانیه سه کشور اروپایی درباره برنامه هسته ای ایران اعتبار ندارد
    ایران: بیانیه سه کشور اروپایی درباره برنامه هسته ای ایران اعتبار ندارد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بیانیه مشترک سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران را پوچ و بی‌اعتبار و در‌برگیرنده ادعا‌های خلاف واقع دانست و آن را محکوم کرد.

 به گزارش­ رادیو دری؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن بیانیه سه کشور اروپایی اعلام کرد: برنامه هسته‌ای ایران همواره ماهیتی کاملا صلح‌آمیز داشته است و سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین نظامی و دفاعی ایران ندارد. 

در این بیانیه آمده است: طنز تلخ ماجرا این است که کشور‌هایی که رویکرد سیاسی و غیرسازنده دارند و خود، مسوول و بانی وضع موجود برجام هستند، ایران را به تهی کردن برجام از محتوا متهم می‌کنند. 

وزارت امور خارجه ایران می افزاید: جمهوری اسلامی ایران به ادامه تعامل سازنده و همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف خود متعهد بوده و طرح‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را مطابق با معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان، عملیاتی کرده است و ادامه خواهد داد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است:  فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران واکنشی نیست، بلکه بر اساس برنامه توسعه ملی هسته‌ای و در چارچوب حقوق و تعهدات بین‌المللی استمرار خواهد داشت و گمانه‌زنی‌های نادرست غربی‌ها در این خصوص مانند دیگر خطا‌های آنها، راه به جایی نخواهد برد.

در بیانیه وزارت خارجه ایران تصریح شده است: جمهوری اسلامی ایران همواره برای تعامل و گفتگوی سازنده آمادگی داشته و معتقد است حسن نیت، پرهیز از اقدامات سیاست زده بی‌نتیجه و شکست خورده گذشته به همراه نشان دادن جدیت و رویکردی عملگرایانه، لازمه پرداختن به مسائل و موضوعات همه طرفهاست.

اذعان دوباره رئیس سیا به تسلیحاتی نبودن برنامه هسته ای ایران

ایروانی: حقایق برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران نباید تحریف شود

کلیدواژه