جوزا 31, 1403 11:16 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به اقدام خصمانه کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
    واکنش ایران به اقدام خصمانه کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام خصمانه دولت کانادا ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شدیداً محکوم کرد.

دولت فدرال کانادا در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را رسماً در لیست به اصطلاح "تروریستی" دولت آمریکا قرار داد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، اقدام سیاسی، غیرمتعارف و نابخردانه دولت کانادا در ترویستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شدیدا محکوم کرد و این تصمیم نسنجیده "اتاوا" را حرکتی خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل از جمله برابری حاکمیت ها و مداخله نکردن در امور داخلی دولتها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران دانست.

کنعانی چافی گفت: حرکت غیرمسئولانه و تحریک آمیز دولت کانادا، در امتداد مسیر اشتباهی است که در بیش از یک دهه اخیر تحت تاثیر طیف جنگ طلبان و ناقضین واقعی حقوق بشر و بانیان اصلی تروریسم در پیش گرفته‌ است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی حاکمیتی برآمده از متن ملت ایران و دارای هویت رسمی و قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی است که همگام با دیگر ارکان نیروهای مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرزهای ایران و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید اینکه اقدام مشمئز کننده دولت کانادا هیچ تأثیری در تولید قدرت مشروع و بازدارنده و افزایش سطح و دامنه اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در پاسخ متناسب و متقابل در قبال این اقدام کانادا محفوظ می‌داند.

واکنش اردوغان به تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طرف آمریکا

کلیدواژه