حمل 21, 1398 12:23 Asia/Kabul
  • واکنش اردوغان به تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طرف آمریکا

رییس جمهوری ترکیه از اقدام "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، انتقاد کرد .

به گزارش رادیو دری،« رجب طیب اردوغان » در بازگشت از روسیه گفت ،اقدام آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و اقدام متقابل ایران در تروریستی خواندن نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه، یک اتفاق عادی نیست.

در همین ارتباط «مولود چاووش اوغلو»وزیر خارجه ترکیه نیز دیروز سه شنبه در نشست خبری مشترک با "محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" وزیر خارجه قطر در آنکارا در واکنش به این اقدام آمریکا گفت، هیچ کشوری نمی تواند یکجانبه نیروهای مسلح کشور دیگری را تروریستی اعلام کند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام  کرد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقشی اساسی در مبارزه با تروریست های مورد حمایت آمریکا در منطقه دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مبارزه با گروه‌های تکفیری- تروریستی در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق آمریکا و متحدانش خوشایند نیست.

به دنبال این اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی ایران نیز آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام CENTCOM را گروه تروریستی معرفی کرد.

کلیدواژه