سرطان 07, 1403 11:21 Asia/Kabul
  • ایران: رژیم کودک کش صهیونیستی در انزوای جهانی است
    ایران: رژیم کودک کش صهیونیستی در انزوای جهانی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، «موج جدید حمایت دولت‌ها از آرمان و حقوق ملت فلسطین» را نشانه آشکاری از انزوای جهانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی دانست.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در پاسخ به پرسشی درخصوص اقدام اخیر برخی کشور‌ها که ارمنستان جدیدترین مورد آن در شناسایی رسمی کشور فلسطین بوده، گفت : ایران از مواضع و اقدامات کشور‌های جهان در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بنیادین تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس استقبال می‌نماید. پیش از این نیز کشور‌های اروپایی ایرلند، اسپانیا، نروژ و اسلوونی استقلال فلسطین را به‌رسمیت شناخته بودند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه ضمن تاکید بر مواضع اصولی تهران در عدم شناسایی رژِیم صهیونیستی تاکید کرد: موج جدید حمایت دولت‌ها از آرمان و حقوق ملت فلسطین که در پاسخ به ندای قوی افکار عمومی ملت‌های جهان در محکومیت جنایات رژیم متجاوز صهیونیستی در نسل‌کشی و کشتار گسترده غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان فلسطینی انجام می‌شود، نشانه آشکاری از انزوای جهانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ قتل عام جدید علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد که ۶۰ شهید و ۱۴۰ مجروح برجای گذاشت. 

در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از 15میزان 1402/ هفتم اکتبر سال 2023 تاکنون بیش  از 37 هزار و 718 فلسطینی شهید و بیش از 86 هزار نفر دیگر زخمی شدند که بیشترشان کودکان و زنان هستند .

تاکید ایران بر حق مشروع مردم فلسطین برای دفاع مقابل اشغالگری و تجاوز

کلیدواژه