میزان 19, 1402 09:27 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر حق مشروع مردم فلسطین برای دفاع مقابل اشغالگری و تجاوز
    تاکید ایران بر حق مشروع مردم فلسطین برای دفاع مقابل اشغالگری و تجاوز

وزیر امورخارجه ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از تجاوزات و جنایات سبعانه در حال ارتکاب از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل، بر حق دفاع مشروع مردم فلسطین در برابر هرگونه اشغالگری و تجاوز تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران  با ارسال نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، نسبت به تجاوزات و جنایات سبعانه در حال ارتکاب از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل در سرزمین فلسطین اشغالی ابراز نگرانی عمیق کرد.

وزیر امور خارجه ایران با یادآوری جنایتهای رژیم اشغالگر در قبال مردم فلسطین و حمایتهای آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی، بر حق دفاع مشروع مردم فلسطین در برابر هرگونه اشغالگری و تجاوز تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با یادآوری مسئولیتهای شخص دبیرکل و سازمان ملل متحد در قبال فاجعه انسانی در غزه، نسبت به انتقام گیری کور رژیم صهیونیستی هشدار داد.

وزیر امور خارجه ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تدابیر لازم را در سریع ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از ادامه نقض‌های فاحش حقوق بین الملل از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه و حقوق بشر و ارتکاب جنایات شنیع به ویژه جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین اشغالی و به ویژه باریکه غزه اتخاذ کند.

پس از عملیات روز شنبه (هفتم اکتبر) شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضد رژیم اشغالگر اسرائیل موسوم به "طوفان الاقصی"، رژیم صهیونیستی اقدام به حمله به باریکه غزه کرد که این حملات همچنان ادامه دارد.

همزمان با تداوم حملات رژیم اشغالگر قدس به باریکه غزه، وزارت بهداشت فلسطین روز سه‌شنبه در آخرین آمار اعلام کرد که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی حداقل ۷۸۸ نفر شهید و ۴۱۰۰ نفر زخمی شدند.

کلیدواژه