سرطان 12, 1403 08:59 Asia/Kabul
  • جنگ رژیم صهیونیستی علیه رسانه‌ها؛ شمار خبرنگاران شهید در غزه به ۱۵۰ افزایش یافت
    جنگ رژیم صهیونیستی علیه رسانه‌ها؛ شمار خبرنگاران شهید در غزه به ۱۵۰ افزایش یافت

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرد: از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، بیش از 150 خبرنگار در این منطقه شهید شده اند.

به گزارش رادیو دری، دفتر اطلاع رسانی دولت غزه روز دوشنبه با اعلام خبر شهادت «محمد محمود ابوشریعه» خبرنگار خبرگزاری شمس نیوز بدست نظامیان رژیم صهیونیستی افزود: از آغاز جنگ نسل کشی ارتش رژیم اشغالگر در باریکه  غزه، یکصد و پنجاه و سه خبرنگار در این منطقه شهید شدند.

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، ارتش رژیم اشغالگر قدس در شبانه روز گذشته ۲ کشتار و جنایت ضد خانواده‌های فلسطینی در باریکه غزه مرتکب شد که براثر آن‌ها ۲۳ فلسطینی از جمله تعدادی زن و کودک شهید و ۹۱ نفر دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه افزود: آمار شهدای فلسطینی در باریکه  غزه از تاریخ 15میزان 1402 به ۳۷ هزار و ۹۰۰ نفر رسید و۸۷ هزار و ۶۰ نفر هم زخمی شده اند.

شبکه قدس فید تصاویری از آثار برجامانده از شکنجه روی بدن اسیران منطقه غزه در زندان های رژیم اشغالگر منتشر کرد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم در بیانیه ای اعلام کرد، افشای ویدئوهایی که نشان می دهد که نظامیان اشغالگر صهیونیست، دو اسیر فلسطینی را مجبور به جستجو برای کشف مواد منفجره و تونل ها و از آنها به عنوان سپر انسانی در غزه استفاده می کنند.

این اقدام صهیونیست ها جنایت جنگی جدیدی است که نشان از انحطاط اخلاقی ارتش بزدل رژیم اشغالگر دارد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعزام فوری یک هیات بین‌المللی برای بازرسی از شرایط اسیران، مستند کردن نقض ها و کمک به اعمال فشارهای بین‌المللی برای بهبود شرایط اسیران را خواستار شد.

از سوی دیگر، گسترش بیماری‌های پوستی بین کودکان فلسطینی در باریکه غزه و نبود امکانات درمانی، مشکلات زیادی برای آنها ایجاد کرده است.

در این گزارش آمده است،  با توجه به نبود دارو و  آب سالم و وخامت اوضاع اقتصادی و گرمای شدید هوا، بیماری‌های گوناگونی بین کودکان شیوع پیدا می‌کند.

در همین حال کودکان در شمال غزه کاغذهایی در دست دارند که روی آن نوشته شده است: شمال غزه گرسنه است و ما را از گرسنگی نجات دهید.

بلدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی هم خط لوله آب اردوگاه نورشمس در طولکرم واقع در کرانه باختری رود اردن را تخریب کردند.

کانال تلگرام خبرگزاری شهاب نیزتصویری از ویرانی دانشگاه الازهر شهر غزه در پی حملات رژیم اشغالگر منتشر کرد.

از سوی دیگر، رزمندگان مقاومت در پاسخ به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین به ویژه مردم غزه و شهر رفح  با بمب های دست ساز نظامیان صهیونیست را در طولکرم  هدف قرار دادند.

افزایش شمار شهدای خبرنگار در باریکه غزه

کلیدواژه