سرطان 07, 1403 12:36 Asia/Kabul
  • ایران پرچمدار مبارزه جهانی علیه سوداگران مرگ و مواد مخدر است
    ایران پرچمدار مبارزه جهانی علیه سوداگران مرگ و مواد مخدر است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران بر اراده قوی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدید جهانی مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت، در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار مبارزه جهانی علیه سوداگران مرگ و مواد مخدر، بار دیگر بر عزم راسخ خود در مقابله با این تهدید جهانی تأکید می‌کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: همکاری نزدیک ایران با دفتر مقابله با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد(UNODC) تقدیم هزاران شهید و صرف هزینه های مادی و معنوی بسیار و حجم کشفیات مواد مخدر در این منطقه جغرافیایی پرمخاطره، حکایت از اراده قوی برای مقابله با این تهدید جهانی دارد.

کنعانی چافی تصریح کرد، در شرایطی که همکاری سازمان‌های بین‌المللی با ایران در مبارزه با مواد مخدر، بسیار حداقلی بوده و تحریم‌های ظالمانه و اقدامات قهری یکجانبه نیز خود مانعی در مبارزه با این پدیده شوم است، جمهوری اسلامی ایران برای ساختن فردایی بهتر و امن‌تر برای همه انسان‌ها دست از مبارزه با مواد مخدر بر نخواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران با وجود شرایط تحریمی، با کشف و ضبط بیش از یک هزار تُن مواد مخدر در سال، بیش‌ترین میزان کشفیات مواد مخدر در جهان را به خود اختصاص داده و همچنین به عنوان خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر در جهان بیش از 12 هزار نفر جانباز و شهید در این راه تقدیم کرده است.

سازمان ملل متحد از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر نام برده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد 6سرطان را به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری کرده است.

هدف از این نامگذاری ابراز عزم سیاسی ملت‌ها در امر مبارزه با پدیده خانمان سوز مواد مخدر، کنترل آن و انجام اقدامات بین‌المللی درخصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.

تاکید سازمان ملل بر لزوم همکاری جهانی با ایران برای مقابله با مواد مخدر

کلیدواژه