سرطان 08, 1403 10:08 Asia/Kabul
  • ایروانی
    ایروانی

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دولت کانادا را "اقدامی غیرقانونی، خطرناک و با انگیزه های سیاسی" دانست.

به گزارش رادیو دری، «امیر سعید ایروانی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد تصریح کرد، دولت کانادا در اقدامی غیرقانونی، خطرناک و با انگیزه‌های سیاسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که شاخه رسمی و مبتنی بر قانون اساسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود را به عنوان به اصطلاح "گروه تروریستی" نامیده است.

ایروانی افزود، دولت کانادا بارها اصول بنیادی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد را نقض کرده است و جمهوری اسلامی ایران را بر آن داشته تا ضد آن کشور به دلیل این نقض‌های جدی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کند.

سفیرایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد، با توجه به نقش مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و همچنین حفظ صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا، جمهوری اسلامی ایران اقدام غیرقانونی و تحریک‌آمیز دولت کانادا را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند و آن را به عنوان یک عمل خصمانه ضد جمهوری اسلامی ایران و همچنین تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در نظر می‌گیرد.

ایروانی افزود، اقدام غیرقانونی و غیرمسئولانه دولت کانادا،  نقض اصول شناخته‌شده حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، از جمله اصول برابری حاکمیتی و مداخله نکردن در امور داخلی دیگر کشورها است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد، دولت کانادا  همراه با آمریکا و دیگر کشورهایی که علناً از اقدامات نادرست بین‌المللی حمایت می کنند، مسئولیت کامل تمام عواقب رفتار بی‌پروایانه‌ای را بر عهده خواهند داشت.

سرپرست وزارت خارجه ایران: اقدام کانادا هدیه‌ای به رژیم صهیونیستی است

کلیدواژه