سرطان 08, 1403 16:18 Asia/Kabul
  • انتخابات
    انتخابات

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعاهای مقام آمریکا در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفت: این اظهارات مقام های آمریکایی گزافه‌گویی و مداخله‌جویی آشکار است.

آبرام پیلی، قائم مقام نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، روز چهارشنبه(26 ژوئن) مدعی عدم برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ایران شده است، ادعایی که با واکنش دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی چافی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) اظهارات مداخله جویانه آبرام پیلی، را محکوم کرد و گفت: ملت ایران همانند گذشته در این انتخابات نیز با مشارکت مؤثر و پرشور خود پای صندوق‌های رأی، پاسخ اینگونه اظهارات مداخله جویانه را محکم خواهند داد.

کنعانی، افزود: ملت‌های جهان آثار و نتایج دموکراسی آمریکایی را در داخل آمریکا و نیز مناطق مختلف دنیا دیده و طعم تلخ آن را چشیده‌اند، بطور نمونه خروجی دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی، جنایتکارانی اند که در اشغالگری، نژادپرستی، جنگ و خونریزی و اقدامات تروریستی، در جهان شهره و سرآمد هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نحوه برخورد با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا که معترض به نسل‌کُشی در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی هستند را گواه روشنی از کارنامه آمریکا در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان دانست و گفت: دنیا شاهد است که چطور با ضرب و شتم، بازداشت غیرقانونی و اخراج از کار، صحبت از حقوق بشر در آمریکا بدل به شعاری تو خالی شده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران امروز (جمعه/ 28ژوئن) برای تعیین نهمین رئیس جمهوری در حال برگزاری است.

رای گیری در سراسر ایران بدون مشکل در حال برگزاری است

کلیدواژه