رئیس جمهور منتخب ایران باید به دنبال منافع ملی، عزت ملی و خواسته های مردم باشد
(last modified 1403-04-16T10:32:12+00:00 )
سرطان 16, 1403 15:02 Asia/Kabul
  • رئیس جمهور منتخب ایران باید به دنبال منافع ملی، عزت ملی و خواسته های مردم باشد

کارشناس سیاسی ایرانی گفت: رئیس جمهور منتخب ایران اسلامی باید به دنبال منافع ملی، عزت ملی و خواسته های مردم به ویژه در حوزه سیاسی و روابط بین الملل باشد.

علی سروش در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری اظهار کرد: در سال های اخیر تغییرات عمده ای در حوزه دیپلماسی ایران رخ داد، طی چند سال گذشته هم پروژه مذاکرات برجام تقریبا پایان یافته تلقی شد، زیرا امریکا و غرب به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند، جمهوری اسلامی ایران هم سعی کرده راه جدیدی را آغاز کند.

وی افزود: اکنون قدرت های نوظهور در حال فعالیت هستند، ائتلاف های جدید قدرت شکل گرفته و جمهوری اسلامی ایران هم در دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی موفقیت های زیادی کسب کرد مانند فعال سازی کریدور های شمال-جنوب، پیگیری تحقق کریدور ارس و فعال سازی سیاست همسایگی که روابط ایران با کشورهای همسایه، کشورهای آسیای مرکزی و کشورهای حوزه خلیج فارس به سطح جدیدی ارتقاء یافت که در دولت آینده هم باید این رویکرد ادامه پیدا کند.

به گفته این کارشناس سیاسی سال گذشته در حوزه سیاست خارجی اتفاق بزرگ دیگری رقم خورد و آن پایان صبر استراتژیک بود که در عملیات وعده صادق نمایان شد و رویکرد جدید و فعالانه ایران در حوزه منطقه را نشان داد که این رویکرد ادامه پیدا خواهد کرد.      

شروش در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران هم گفت: انتخابات در ایران واقعی بوده و است، بعد از حادثه ناگوار شهادت شهید دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران اسلامی و همراهانش، در زمان بسیار کم یعنی در کمتر از چهل روز تمام ساز و کارهای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فراهم و انتخابات برگزار شد. تمام جریان های فعال در حوزه سیاسی هم در این دور از انتخابات شرکت کردند و نماینده داشتند و در نهایت هم نمایندگان دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب به صورت جدی باهم رقابت کردند.

وی اضافه کرد: این انتخابات برای تمام ملت ایران بسیار مهم است و پیروز آن باید مطالبات مردم را برآورده کند، شهید رئیسی بسیاری از پروژه های مهم را در حوزه داخلی و بین المللی آغاز کرده بود که باید ادامه پیدا کند.

 

کلیدواژه