پیام‌‍ های تبریک سران کشورهای مختلف به رئیس جمهوری جدید ایران ادامه دارد
(last modified 1403-04-16T11:41:21+00:00 )
سرطان 16, 1403 16:11 Asia/Kabul
  • پیام‌‍ های تبریک سران کشورهای مختلف به رئیس جمهوری جدید ایران ادامه دارد
    پیام‌‍ های تبریک سران کشورهای مختلف به رئیس جمهوری جدید ایران ادامه دارد

سران کشورهای مختلف با صدور پیام‌های جداگانه، انتخاب مسعود پزشکیان را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و بر ادامه همکاری های دوجانبه با تهران تاکید کرده‌اند.

به گزارش رادیو دری؛ سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور در پیام های جداگانه خطاب به رئیس جمهوری منتخب ملت ایران، تداوم گسترش روابط میان دو کشور ‌و ملت برادر ایران و عربستان و همچنین تداوم هماهنگی و مشورت برای تقویت صلح و امنیت منطقه ای و بین‌المللی را خواستار شدند.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و بر تداوم همکاری دو کشور در بالاترین سطح  تاکید کرده است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر هم در پیامی به مسعود پزشکیان، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و ضمن آرزوی موفقیت برای او، بر توسعه و رشد روز افزون روابط دو کشور تاکید کرده است.

شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین  نیز با تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران اظهار کرد: من برای توسعه روابط بین تهران و پکن، اهمیت زیادی قائل هستم و مایلم با همکاری رئیس جمهوری جدید، مشارکت راهبردی جامع بین چین و ایران را توسعه دهم.

نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز در پیام تبریک خود به مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب ملت ایران تصریح کرد: مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با شما برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه گرم و طولانی مدت به نفع مردم و منطقه هستیم.

 انور ابراهیم رئیس جمهوری مالزی نیز ضمن تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که نتیجه انتخابات اخیر، منعکس‌کننده روح پویای دموکراسی و آینده‌ای نویدبخش برای ایران است.

 

«هیثم بن طارق» سلطان عمان، «مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت و «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات نیز در پیام های تبریک جداگانه ای  به رئیس جمهوری منتخب ایران، برای جمهوری اسلامی ایران رشد و شکوفایی روزافزون آرزو کردند.

 «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهوری صربستان نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن تبریک صمیمانه  پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری خطاب به وی نوشت: این پیروزی، نشان دهنده اعتماد شهروندان به چشم انداز شما برای آینده، تعهدتان به صلح و تمایل‌تان به پیشرفت کشورتان است و من مطمئنم که هدایت شما برای مردم  ایران سعادت و رفاه به ارمغان خواهد آورد.
پیام تبریک سرپرست قوه مجریه ایران به مسعود پزشکیان

تبریک سران و مقامات کشورهای جهان به رئیس جمهوری منتخب ایران

کلیدواژه