رهبر معظم انقلاب اسلامی: شهید رئیسی، الگوی مدیریتی برای دولت‌ها و مسئولان است
(last modified 1403-04-17T11:18:56+00:00 )
سرطان 17, 1403 15:48 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب تبیین کردند: شهید رئیسی، الگوی مدیریتی برای دولت‌ها و مسئولان
    رهبر معظم انقلاب تبیین کردند: شهید رئیسی، الگوی مدیریتی برای دولت‌ها و مسئولان

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: شهید رئیسی به عنوان یک الگو نشان داد می‌توان به عنوان رئیس جمهور یک کشور، از مجموعه خصوصیات فکری، قلبی و عملی برخوردار بود و آن را در عمل دنبال کرد.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه در دیدار سرپرست ریاست جمهوری و اعضای هیأت دولت سیزدهم که تا چند روز دیگر دوران مسؤولیتشان به پایان می رسد، دولت سیزدهم را دولت "کار و امید و حرکت" خواندند و گفتند: شهید رئیسی واقعاً امیدوار، و به حق به آینده خوش‌بین بود و تصمیم قاطع داشت که به اهداف ترسیم شده برسد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، تلاش بی‌وقفه برای حل مشکلات توده‌های مردم، اعتقاد عمیق به توانایی‌های داخلی، صراحت در اعلام مواضع دینی و انقلابی، خستگی‌ناپذیری، مأیوس نشدن، رعایت تعامل و عزت‌مندی در سیاست خارجی، اهتمام به اجرای طرح‌های بزرگ، تواضع و بردباری و معنویت و ذکر و توسل را از ویژگی‌های برجسته فردی و کاری شهید رئیسی خواندند.

ایشان در تبیین ویژگی‌های برجسته مرحوم رئیسی، مردمی بودن او را خصوصیتی بسیار مهم و الگویی حقیقی برای همه مسئولان خواندند و گفتند: رئیسی به مردم احترام می‌گذاشت و با حضور در میان مردم، حقایق و نیازها را لمس می‌کرد و حل مشکلات و تامین نیازهای توده‌های مردم را محور برنامه‌ها و اقدامات خود قرار می‌داد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اعتقاد عمیق به توانایی‌های داخلی را دیگر خصوصیات برجسته شهید رئیسی خواندند و گفتند: رئیسی از بُن دندان به ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی برای حل مشکلات کشور اعتقاد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: رئیس قوه مجریه می‌تواند مجموعه‌ای از فضائل فکری، قلبی و عملی داشته باشد و آنها را در عملکرد حاکمیتی و فردی خود دنبال کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی از اعضای هیأت دولت در همراهی و همکاری با رئیس جمهوری شهید نیز قدردانی کردند و گفتند: اگر همکاری همه اعضای دولت نبود، این فعالیت‌ها امکان پذیر نمی‌شد.

در پی سقوط بالگرد حامل سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در 30 اردیبهشت/ثور در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح یک سد در شمال غرب ایران، رئیس جمهوری به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران، امام جمعه شهر تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان به شهادت رسیدند.

پیام تبریک رهبر انقلاب به رئیس جمهور منتخب؛ رفتارهای رقابتی به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود

کلیدواژه