سرطان 20, 1403 08:54 Asia/Kabul
  • پزشکیان: همکاری‌های ایران و سریلانکا با قوت ادامه خواهد یافت
    پزشکیان: همکاری‌های ایران و سریلانکا با قوت ادامه خواهد یافت

رئیس‌جمهور منتخب ایران در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌ جمهوری سریلانکا با اشاره به توافقات بسیار ارزشمند صورت گرفته در سفر شهید سید ابراهیم رئیسی به آن کشور بر اهتمام دولت جدید ایران نسبت به اجرای کامل این توافقات تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران بعدازظهر روز سه‌شنبه در پاسخ به تلفن رانیل ویکره مسینگه رئیس جمهوری سریلانکا برای تبریک انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، ضمن تشکر از تماس و پیام تبریک رئیس جمهوری سریلانکا و همچنین ابراز همدلی و همدردی دولت و ملت این کشور در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران و دیگر همراهانشان گفت: ایران و سریلانکا تجریبات بسیار موفق و ارزشمندی در همکاری‌های دوجانبه دارند که امیدوارند بتوانند در دولت جدید ایران در مسیر تقویت این همکار‌ی‌ها گام بردارند.

پزشکیان همچنین با اشاره به توافقات بسیار ارزشمند صورت گرفته در سفر رئیس جمهور شهید ایران به سریلانکا، بر اهتمام دولت جدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اجرای کامل این توافقات تاکید کرد.

رانیل ویکره مسینگه رئیس جمهوری سریلانکا هم در این تماس تلفنی ضمن تبریک پیروزی مسعود پزشکیان و کسب اعتماد مردم ایران و نیز با گرامیداشت یاد رئیس جمهور فقید سید ابراهیم رئیسی ابراز امیدواری کرد که اهداف ترسیم شده میان ایران و سریلانکا به سرانجام برسد.

امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

کلیدواژه