سرطان 21, 1403 10:58 Asia/Kabul
  • پزشکیان
    پزشکیان

رئیس جمهوری منتخب مردم ایران، پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را مسئله همه کشورهای منطقه دانست.

«مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری منتخب مردم ایران  در یادداشتی اختصاصی با عنوان "با هم برای منطقه قوی و شکوفا" برای روزنامه فرامنطقه‌ای "العربی الجدید" با  تأکید بر همکاری و تعامل سازنده تمامی کشور‌های منطقه برای توسعه و اعتلای جایگاه جهانی آن نوشت، درمان زخم دیرینه اشغال فلسطین و حل آن مسئله همه کشورهای منطقه است.

پزشکیان افزود، جمهوری اسلامی ایران با احترام به ایستادگی اسطوره‌ای ملت و مقاومت فلسطین در برابر یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد، باید حق مقاومت همه جانبه ملت فلسطین برای رهایی از اشغال و تامین حقوق طبیعی آنان در زمینه استقلال و حق تعیین سرنوشت به رسمیت شناخته شود.

رئیس جمهوری منتخب مردم ایران، تروریسم و افراط گرایی را درد مشترک و معالجه ریشه‌ای آن را نیازمند همکاری دانست و افزود، رویارویی نظامی میان کشور‌های منطقه باید بر اساس حق و عدالت و حقوق مشروع ملت‌ها پایان یافته و بحران‌های داخلی از راه‌های مسالمت آمیز حل و فصل شود.

پزشکیان گفت، سلاح‌های اتمی رژیم صهیونیستی تهدیدی برای منطقه و صلح و امنیت بین المللی است و باید با همکاری کشور‌های منطقه و جهان در جهت خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتارجمعی گام برداشت.

رئیس جمهوری منتخب مردم ایران تصریح کرد، با اتکاء بر قدرت منطق به جای منطق قدرت و استفاده از مولفه‌های قدرت ملی و در مقدمه آنها پشتیبانی ملت‌های خود و نیرو‌های زنده امت اسلامی، ساختار منطقه قوی پایه‌گذاری شود.

پزشکیان با تاکید بر دوستی با کشورهای همسایه و منطقه افزود، گفت و گوی سازنده و هدفمند با هدف ایجاد انسجام منطقه‌ای و همکاری در زمینه‌های مختلف تنها راه گذار از چالش‌ها و تلاطم‌های موجود، و ایجاد ثبات و امنیت پایدار و بهره‌مندی مردم منطقه از مواهب و ثروت‌های خود است.

رئیس جمهوری منتخب مردم ایران همچنین تاکید کرد، صلح و ثبات پایدار در منطقه خلیج‌فارس و مقابله با تهدیدات، نیازمند ایجاد نوعی نظام همکاری و امنیت جمعی میان کشور‌های منطقه است.

تاکید منتخب مردم ایران بر حمایت از مردم فلسطین و آزادی قدس شریف از اشغال صهیونیست‌ها

کلیدواژه