سرطان 27, 1403 11:05 Asia/Kabul
  • اتهام نقش ایران در ترور ترامپ بی‌اساس و مغرضانه است
    اتهام نقش ایران در ترور ترامپ بی‌اساس و مغرضانه است

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پی برخی گزارش های ادعایی پیرامون نقش ایران در ترور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا اعلام کرد، این اتهامات بی اساس و مغرضانه است.

به گزارش رادیو دری، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز سه شنبه در پاسخ به گزارش‌های ادعایی پیرامون نقش ایران در ترور ترامپ تصریح کرد، حادثه تیراندازی به ترامپ را می توان نماد دیگری از افزایش خشونت سیاسی در آمریکا دانست که در سال های اخیر به خصوص پس از حادثه حمله به کنگره آمریکا توسط هواداران ترامپ در ژانویه 2021 روندی رو به افزایش داشته است.

در پاسخ نمایندگی ایران به گزارش ادعایی درباره نقش ایران در ترور ترامپ تصریح شده است، نگاهی به تاریخ آمریکا نشان می دهد که مقامات و رئیسان سیاسی و نیز فعالان سیاسی و اجتماعی همواره از هدف های خشونت سیاسی و ترور در این کشور بوده اند؛ نمونه بارز این مساله ترور «جان اف کندی» رئیس جمهوری وقت آمریکا در شهر دالاس ایالت تگزاس در نوامبر 1963 ترور «رابرت کندی» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ژوئن  1968 در لس آنجلس ایالت کالیفرنیا و نیز ترور «مارتین لوتر کینگ» رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در ممفیس ایالت تنسی در آوریل 1968 است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد، از نگاه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ یک مجرم جنایتکار است که بخاطر صدور دستور ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در دادگاه محاکمه و مجازات شود؛ ضمن اینکه ایران مسیر حقوقی را برای پاسخگو کردن او انتخاب کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا یکشنبه گذشته 24 سرطان هنگام سخنرانی انتخاباتی در باتلر پنسیلوانیا، هدف گلوله قرار گرفت و به صورت مختصر مجروح شد.

ضارب در صحنه حادثه توسط پلیس آمریکا فورا کشته شد و امکان بازجویی از ضارب و مشخص شدن آمران این حادثه ناتمام ماند.

ترور نافرجام "دونالد ترامپ"حین سخنرانی انتخاباتی/خطر از «بیخ گوش» ترامپ گذشت

کلیدواژه