رئیس جمهوری ایران بر وحدت حکومت، نخبگان و مردم برای احیای فضای نشاط و امید تاکید کرد
(last modified 1403-05-07T11:50:22+00:00 )
اسد 07, 1403 16:20 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران بر وحدت حکومت، نخبگان و مردم برای احیای فضای نشاط و امید تاکید کرد
    رئیس جمهوری ایران بر وحدت حکومت، نخبگان و مردم برای احیای فضای نشاط و امید تاکید کرد

رئیس جمهوری جدید ایران گفت: نظام حکمرانی کشور، نخبگان، نهادهای مدنی، جریان‌های سیاسی و یکایک ملت شریف و بزرگوار ایران باید دست به دست هم دهند تا فضای نشاط، امید و اعتماد احیا شود و برای آینده ایران پایدار و ماندگار بماند.

به گزارش رادیو دری، «مسعود پزشکیان» در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، موفقیت دولت آینده را پایبندی به سیاست‌های کلی نظام و عمل به قانون برنامه توسعه دانست و افزود: موفقیت دولت در پاسخ مناسب به انتظارات مردم و ایجاد‌ تحول و اصلاح امور کشور، نشانه توفیق نظام و دوراندیشی و اقتدار رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

او اظهار کرد: در چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی، ایران کشوری توسعه‌یافته، با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش در جهان اسلام، متکی بر عدالت اجتماعی و دارای تعامل سازنده با جهان براساس اصول عزت، حکمت و مصلحت است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در چشم‌انداز دولت جدید نیز ایران کشوری توسعه‌یافته، متناسب با مقتضیات فرهنگی، متکی بر اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی و آزادی‌های مشروع و عدالت اجتماعی، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها و بهره‌مند از امنیت اجتماعی و قضایی است.

 پزشکیان گفت: چشم‌اندازی که نظام برای مسوولان دولت ترسیم کرده،‌ تشکیل حکومت و دولتی قدرتمند بر اساس اصول قانون و در چارچوب‌های قانونی است که رهبری معظم انقلاب ابلاغ فرموده‌اند و این مهم فقط با همگرایی و قانونگرایی میسر می شود.

وی با تاکید بر اهمیت تعامل جامعه و حاکمیت در مسیر پیشرفت و توسعه کشور، جامعه همگرا و قانون‌مدار را موجب تقویت و قدرت‌یابی بیشتر حاکمیت دانست و افزود: دولت جدید تلاش خواهد کرد با عبور از بحران‌ها و تنگناهای پیش‌رو، امیدها و انتظارات به حق مردم را پاسخ دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای امروز(یک‌شنبه) حکمی با تنفیذ رأی ملت ایران در انتخابات، «مسعود پزشکیان» را به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

بیش از ۲۵۰۰ نفر از مقامات کشوری و لشکری، رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان اصناف مختلف، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و سفرای کشور‌های خارجی مقیم تهران در این مراسم حضور داشتند.

پیام پزشکیان به جهان جدید؛ اعلام چشم انداز سیاست خارجی رئیس جمهور منتخب ایران

رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را تنفیذ کردند

 

کلیدواژه