اسد 09, 1403 10:39 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به اتهامات درباره دخالت ایران در انتخابات آمریکا
    واکنش ایران به اتهامات درباره دخالت ایران در انتخابات آمریکا

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد، تهران هیچ هدف و فعالیتی برای تاثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا ندارد.

به گزارش رادیو دری، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقام‌های اطلاعاتی آمریکا درباره هدف جمهوری اسلامی ایران برای برهم زدن انتخابات آمریکا و تاثیرگذاری منفی بر کمپین‌های انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۴ تصریح کرد، ایران هیچ هدف و فعالیتی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا ندارد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک افزود: بخش عمده‌ای از اتهامات آمریکا ضد جمهوری اسلامی، در چارچوب عملیات روانی برای تحرک‌بخشی کاذب به کمپین‌های انتخاباتی است.

 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک همچنین در پاسخ به گزارش های ادعایی پیرامون نقش ایران در ترور ترامپ تاکید کرد، این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه است. 

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ۲۰۲۴  هنگام سخنرانی انتخاباتی او در جمع هوادارانش در باتلر پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفت و مجروح شد. 

شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا بود مدعی شده بود مقامات اطلاعاتی این کشور در هفته‌های اخیر نقشه‌ای احتمالی از سوی ایران برای کشتن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشن این کشور را کشف کرده‌اند.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر/15عقرب برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند.

ترور نافرجام "دونالد ترامپ"حین سخنرانی انتخاباتی/خطر از «بیخ گوش» ترامپ گذشت

کلیدواژه