تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم همکاری‌ ایران و تاجیکستان برای حفظ و گسترش زبان فارسی
(last modified 1403-05-09T08:30:05+00:00 )
اسد 09, 1403 13:00 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم همکاری‌ ایران و تاجیکستان برای حفظ و گسترش زبان فارسی
    تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم همکاری‌ ایران و تاجیکستان برای حفظ و گسترش زبان فارسی

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم همکاری ایران و تاجیکستان برای حفظ و گسترش زبان فارسی تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (سه‌شنبه) در دیدار امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان و هیأت همراه، سیاست و اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای هم‌زبان و دارای فرهنگ، تاریخ و دین مشترک دانستند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده همکاری صمیمانه با تاجیکستان در زمینه‌های مختلف است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با قدردانی از سفر رئیس جمهوری تاجیکستان به تهران برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران، رفت و آمد مقامات دو کشور را زمینه‌ساز گسترش همکاری‌ها خواندند و گفتند: زبان فارسی از اشتراکات مهم ایران و تاجیکستان و افغانستان است و باید برای حفظ و گسترش این زبان و جلوگیری از برخی تلاش ها برای انزوای آن، همکاری‌های بیشتری انجام شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تشکر از اقدامات رئیس جمهوری تاجیکستان برای گسترش زبان فارسی ابراز امیدواری کردند خط باستانی فارسی نیز در تاجیکستان ترویج شود. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تأکید کردند: گسترش روابط ایران و تاجیکستان مخالفینی دارد که باید برای مقابله با آنها، برنامه وجود داشته باشد.

امامعلی رحمان نیز  با ابراز خرسندی فراوان از دیدار مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی، به مذاکرات خود با مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که چند سال پیش جنابعالی فرمودید دو کشور خویشاوند هستند و تاجیکستان گسترش پیش از پیش روابط و استفاده از تجارب و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی، سلامت و صنعت را خواستار است.

رحمان: رئیسی نقش مهمی در تعمیق روابط ایران و تاجیکستان ایفا کرد 

کلیدواژه