اسد 09, 1403 15:33 Asia/Kabul
  • پزشکیان در دیدار هنیه: مقاومت ملت فلسطین مایه افتخار و مباهات است
    پزشکیان در دیدار هنیه: مقاومت ملت فلسطین مایه افتخار و مباهات است

رئیس جمهوری ایران اسلامی گفت: در مقابل جنایات سنگ‌دلانه صهیونیست‌ها، مقاومت جانانه مردم و مجاهدان فلسطینی مایه افتخار و مباهات است و یقین داریم که این مقاومت به پیروزی نهایی مردم، آزادی سرزمین فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی ختم می‌شود.

به گزارش رادیو دری، «مسعود پزشکیان» امروز سه‌شنبه -۹ مرداد ۱۴۰۳- در دیدار «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است افزود: آرمان آزادی فلسطین نه فقط پس از انقلاب اسلامی، که قبل از آن نیز دغدغه مردم ایران بوده است و مردم ایران همواره از جنایات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی نفرت داشته و از حقوق مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده اند و پس از این نیز این حمایت را با قوت و قدرت بیشتر ادامه خواهند داد.

رئیس جمهوری ایران اضافه کرد: قساوت صهیونیست‌ها در جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شوند، فارغ از دین و مذهب، باعث انزجار و بیزاری همه انسان‌های آزاده است.

«اسماعیل هنیه» نیز در این دیدار ضمن تبریک کسب اعتماد مردم به مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب ایران، پاسخ وی به پیام تبریک خود و مواضع وی در حمایت از حقوق ملت فلسطین را مایه دلگرمی و افتخار مردم فلسطین و غزه دانست و گفت: امروز مقاومت فلسطین خط مقدم ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه است و از همین رو دشمن تلاش دارد این خط مقدم را بشکند تا بتواند با به زانو درآوردن مقاومت منطقه را با سیاست‌های دلخواه خود اداره کند.

وی افزود: اینجاست که مشخص می‌شود راهبرد جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و مقابله با نفوذ مستکبران و نماینده آنها در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی چقدر مهم است.

رئیس دفتر سیاسی حماس یکی از نتایج عملیات طوفان‌الاقصی را ایجاد اطمینان بیشتر نسبت به زوال رژیم صهیونیستی برشمرد و گفت: در عملیات وعده صادق بیش از 20 کشور سعی کردند چتر حمایتی خود را بر سر این رژیم بکشند و این نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها از یک بحران راهبردی رنج می‌برند و تداوم و تقویت حمایت امت اسلامی از ادامه مقاومت، ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه انداخته است.

 مراسم تحلیف مسعود پزشکیان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز سه‌شنبه (۹مردادماه) از ساعت ۱۶ در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

تشریفات مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه ایران در قالب کمیته‌ای مسوولیت دعوت از روسای جمهوری، روسای مجالس، وزرای خارجه و سایر مقامات کشورهای مختلف را بر عهده دارند و  حضور بیش از ۷۰ هیات خارجی و ۶۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی در مراسم تحلیف قطعی شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را تنفیذ کردند

پیام اسماعیل هنیه به رئیس جمهور منتخب ملت ایران

پزشکیان: پشتیبانی از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین با قدرت ادامه خواهد یافت

کلیدواژه