اسد 11, 1403 09:43 Asia/Kabul
  • ایروانی: ایران برای پاسخ قاطع به تجاوز اسرائیل تردید نخواهد کرد
    ایروانی: ایران برای پاسخ قاطع به تجاوز اسرائیل تردید نخواهد کرد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع و فوری، تردیدی نخواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه در نامه ای به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل نوشت: جنایت فجیعی که یک مهمان رسمی بلندپایه را هدف قرار داده، تجاوز جدی علیه حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و نقض آشکار اصول و موازین اساسی حقوق بین‌الملل، علی‌الخصوص اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد به شمار می‌آید.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: این اقدام تروریستی در ادامه ترور رهبران مقاومت فلسطینی در کشورهای دیگر در طول دهه‌های گذشته صورت گرفته و بخشی از برنامه‌ این رژیم برای نسل‌کشی فلسطینی‌ها به‌ویژه در خلال ماه گذشته بوده است.

ایروانی گفت: با توجه به پیامدهای وخیم جنایات رژیم اسرائیل بر صلح و امنیت منطقه‌ای، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهد که به طور قاطع و شدید حملات تجاوزکارانه و حملات تروریستی رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، و همچنین اقدامات تجاوزکارانه اخیر علیه حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان و جمهوری عربی سوریه را محکوم کند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی بامداد چهارشنبه 10اسد دراثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

کنعانی: خون پاک شهید «اسماعیل هنیه» هرگز هدر نخواهد رفت

پزشکیان: ایران اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانۀ خود پشیمان خواهد کرد.

کلیدواژه