اسد 12, 1403 12:30 Asia/Kabul
  • گوترش -باقری
    گوترش -باقری

دبیرکل سازمان ملل متحد در پاسخ به تماس تلفنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران طبق حقوق بین الملل حق دفاع مشروع و دفاع از خود را در قبال نقض امنیت ملی و تمامیت ارضی دارد.

به گزارش­ رادیو دری، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، درخصوص اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران رایزنی و گفتگو کرد.

آنتوتیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت و ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران طبق حقوق بین الملل حق دفاع مشروع و دفاع از خود را در قبال نقض امنیت ملی و تمامیت ارضی دارد.

گوترش همچنین نسبت به احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار در لبنان و آثار و عواقب آن ابراز نگرانی کرد.

باقری نیز در این گفت و گوی تلفنی تاکید کرد: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران علاوه بر تجاوز به تمامیت ارضی ایران و نقض حاکمیت ملی ایران، موجب به خطر انداختن صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی شده و تهران از حق ذاتی خود برای دفاع از خود و اقدام متقابل در مجازات صهیونیست‌های جنایتکار نخواهد گذشت.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در ادامه این گفت و گو تلفنی به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اقدام آمریکا و کشور‌های اروپایی در جلوگیری از محکومیت ترور اسماعیل هنیه در تهران را تقبیح و تاکید کرد این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی موجب به خطر انداختن صلح و ثبات منطقه خواهد شد و جامعه بین‌المللی باید برای حفظ صلح و ثبات بین‌المللی در مقابل این رژیم جنایتکار بایستد.

رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران : خون‌خواهی از اسرائیل قطعی است

پزشکیان: ایران ذره‌ای از حمایت ملت فلسطین کوتاه نخواهد آمد

کلیدواژه