اسد 14, 1403 15:53 Asia/Kabul
  • حماس: ترور شهید هنیه آغاز مقاومت بیشتر مردم فلسطین است
    حماس: ترور شهید هنیه آغاز مقاومت بیشتر مردم فلسطین است

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران، شهادت اسماعیل هنیه را آغازی برای مقاومت بیشتر مردم فلسطین عنوان کرد.

به گزارش رادیو دری، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران، روز یکشنبه در مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی با عنوان «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» که همزمان با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی برگزار شد گفت: ترور اسماعیل هنیه به شعله‌ور شدن آتش مقاومت منجر می‌شود و آغازی برای مقاومت بیشتر مردم فلسطین خواهد بود.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه سازمان‌ ملل متحد باید مدافع حقوق بشر و حفظ امنیت و انسانیت باشد، گفت: برای رژیم‌های درنده و کودک‌کش که در جهان اقلیت هستند، حقوق بشر معنی ندارد.

قدومی تصریح کرد: شهید هنیه بحث کشور آزاد فلسطینی به پایتختی قدس شریف و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین خود را مطرح می‌کرد که در نهایت، اسرائیل این‌ شخصیت بزرگ را ترور کرد.

مراسم هشتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی «دفاع از مردم مظلوم فلسطین، محور مقاومت و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی» امروز یکشنبه 14 اسد/مرداد در روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با حضور رئیس قوه قضائیه و دیگر مقامات لشکری و کشوری ایران و نیز سفیران کشورهای اسلامی مقیم در تهران برگزار شد.

جایزه حقوق بشر اسلامی که یک جایزه بین‌المللی است به قربانیان نقض حقوق بشر و یا حامیان و مدافعان حقوق بشر اعطا می‌شود.

به ابتکار جمهوری اسلامی ایران، روز چهاردهم اسد برابر با چهارم اگوست سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی، روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نامگذاری و مقرر شده است کشورهای اسلامی هر سال این روز را در سطح ملی گرامی بدارند.

"روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی"؛ فرصتی برای هم اندیشی  و نگاه نو به مقوله حقوق بشر

کلیدواژه