اسد 14, 1403 16:51 Asia/Kabul
  • کنعانی: دولت‌های اسلامی از حقوق فلسطینی‌ها حمایت موثرتری کنند
    کنعانی: دولت‌های اسلامی از حقوق فلسطینی‌ها حمایت موثرتری کنند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران حمایت موثرتر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی از حقوق میلیون‌ها فلسطینی را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری؛ ناصر کنعانی به مناسبت ۴ اوت "روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی" در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اسلام بزرگ‌ترین منادی حقوق مادی و معنوی بشر است و همان‌گونه که در روزگار غلبه جهل بشری، از حق حیات و کرامت ابنای بشر سخن راند و آداب زیستن شرافتمندانه را عرضه کرد، امروز نیز دولت‌ها و ملت‌های اسلامی شایسته آن هستند که بزرگترین مدعیان و پرچمداران راستین حقوق بشر و مروج این معارف و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی باشند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، توجه همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را به حمایت عملی‌تر و مؤثرتر از حقوق طبیعی و انسانی میلیون‌ها فلسطینی آواره و دربند یا تحت محاصره و بمباران که دهه‌هاست مصداق بارز و مثال زدنی تضییع فاحش حقوق بشر هستند، فرا خواند.

کنعانی اضافه کرد: ملتی که بدیهی‌ترین حقوق اولیه و انسانی آنها از سوی رژیمی اشغالگر نقض شده و اکنون نیز با شدیدترین و شنیع‌ترین رفتارها و اقدامات ضد بشری و ضد انسانی که در تاریخ معاصر سابقه نداشته است، از سوی همان رژیم در آستانه نسل‌کُشی قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: جامعه بین‌المللی باید بر اساس وظیفه انسانی خود، به مصونیت غیرقابل قبول رژیم غاصب صهیونیستی که به هیچ‌یک از اصول اولیه حقوق بشر اعتقاد و التزامی ندارد، پایان دهد تا از امتداد لگدمال شدن کرامت انسانی جلوگیری شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: در راه رسیدن به هدف مهم حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، مسوولیت کشورها و ملت‌های اسلامی، محوری و تعیین کننده است.

کنعانی: رژیم صهیونیستی، طوفان خشم دولت‌های عدالتخواه را درو خواهد کرد

کنعانی: جبهه مقاومت با شهادت سربازان و سرداران خود قوی‌تر شده است

 

کلیدواژه