اسد 15, 1403 20:36 Asia/Kabul

مهاجران افغانستانی مقیم مشهد با برگزاری مراسمی یاد شهید القدس دکتر اسماعیل هنیه را گرامی داشتند.

به گزارش غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری، در این مراسم که عصر روز دوشنبه 15 اسد/مرداد با همت بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران در مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) مشهد مقدس برگزار شد، دانشگاهیان، علما، تجار و سایر شخصیت‌های مهاجر افغانستانی حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام سیدجواد وحیدی رئیس بنیاد افغانستانی‌های مقیم ایران گفت: شهادت دکتر اسماعیل هنیه نشانه پایان کار اسرائیل است.

وی افزود: شهادت دکتر هنیه برخلاف تصور اسرائیل مشروعیت بین المللی حماس را بیش از پیش کرد.

حجت الاسلام وحیدی همچنین گفت امروز حماس به برکت خون شهدا یک گروه مبارز آزادیخواه در سطح جهان تلقی می شود.

وی افزود با شهادت این مردان بزرگ مقاومت نه تنها ضعیف نشده بلکه امروز مقاومت به مراتب از دهه‌های گذشته قوی تر است.

وحیدی ضمن اشاره به مقاومت شگفت انگیز مردم فلسطین در این مدت گفت: خداوند به مجاهدان وعده پیروزی داده و ما به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت و مردم فلسطین و حذف اسرائیل از نقشه جهان خواهیم بود.

دکتر سمیع رئیس بنیاد فرهنگی احمدشاه مسعود سخنران دیگر این مراسم بود که در سخنان خود بر پیکره واحد بودن مسلمانان تأکید کرد.

وی گفت دشمنی اسرائیل با مردم فلسطین دشمنی با یک فکر و ایدئولوژی یعنی همان قرآن، مسلمانان و قبله اول مسلمین است.

دکتر محمدهاشم عصمت اللهی پژوهشگر و استاد دانشگاه از دیگر سخنرانان این مراسم نیز فلسطین را «همزه وصل جهان اسلام» خواند و گفت: امروز جریان مقاومت، شیعه و اهل سنت را در کنار یکدیگر قرار داده است.

همچنین عبدالله آرزو نویسنده و شاعر افغانستانی در این مراسم گفت: ملتی پابرهنه اما باایمان و فاقد امکانات اما با بصیرت و اخلاص توانسته امروز اسرائیل را به زانو درآورد.

وی خطاب به آمریکا و صهیونیسم بین المللی گفت: ما به هیچ قدرت ظاهری، پوشالی و شیطانی تکیه نمی کنیم زیرا به خداوند بزرگ تکیه کرده ایم.

در پایان این مراسم نیز بیانیه مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد درمحکومیت جنایت رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن دکتر اسماعیل هنیه قرائت شد.

شهادت مجاهدانی مانند اسماعیل هنیه باعث تقویت حماس و مقاومت خواهد شد

اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی نشانه پایان کار این رژیم است

کلیدواژه