اسد 20, 1403 12:58 Asia/Kabul
  • تاکید دوباره ایران بر عدم انتقال سلاح به روسیه در جنگ اوکراین
    تاکید دوباره ایران بر عدم انتقال سلاح به روسیه در جنگ اوکراین

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران از انتقال هر سلاحی به روسیه از جمله موشک که ممکن است در منازعه با اوکراین مورد استفاده قرار گیرد، تا قبل از پایان آن اجتناب می‌کند.

به گزارش رادیو دری، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوالی درمورد ارسال موشک فتح توسط ایران به روسیه، آموزش نیروهای روسی برای موشک‌های بالستیک و همکاری‌های نظامی تهران و مسکو گفت: از لحاظ قانونی، ایران هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای خرید یا فروش سلاح‌های متعارف ندارد، اما از لحاظ اخلاقی، از انتقال هر سلاحی از جمله موشک که ممکن است در منازعه با اوکراین مورد استفاده قرار گیرد، تا قبل از پایان این جنگ اجتناب می‌کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران و روسیه توافقنامه‌های همکاری‌های درازمدت و راهبردی در زمینه‌های مختلفی از جمله نظامی دارند.

با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، آمریکا و حامیانش تهران را متهم به حمایت نظامی از مسکو در این جنگ کرده اند، این درشرایطی است که جمهوری اسلامی ایران بارها این اتهامات را رد کرده است، اما واشنگتن علاوه بر تکرار ادعاهای بی اساس در این خصوص، تحریم هایی را به این بهانه و در راستای سیاست فشار حداکثری خود برای رسیدن به مقاصد سیاسی اش اعمال کرده است.

 امیرعبداللهیان: ایران از هیچ طرفی در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کند

کلیدواژه