تاکید پزشکیان بر رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت ایران در حوزه بین الملل
(last modified 1403-05-27T09:37:54+00:00 )
اسد 27, 1403 14:07 Asia/Kabul
  • تاکید پزشکیان بر رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت ایران در حوزه بین الملل
    تاکید پزشکیان بر رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت ایران در حوزه بین الملل

رئیس جمهوری اسلامی ایران، برقراری و تنظیم مناسبات بین‌المللی با رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت را از رسالت‌های دولت چهاردهم ایران عنوان کرد.

به گزارش رادیو دری، مسعود پزشکیان به منظور دفاع از کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم ایران در مجلس شورای اسلامی ایران حضور یافت.

وی در تشریح کلیات برنامه دولت چهاردهم، یادگیری از تجربیات جهانی و داخلی و پاسخگویی مبتنی بر برنامه ریزی و تقویت مؤلفه های قدرت هوشمند ملی اعم از قدرت نرم و سخت را لازمه ارتقای نظام حکمرانی دانست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا در رأس همه تهدیدها است، وحدت را زمینه ساز کمرنگ کردن تمام تهدیدها عنوان کرد.

پزشکیان همچنین، دارا بودن کشوری از نظر جغرافیای سیاسی در حیاتی‌ترین نقطه کره زمین، دسترسی به دریاهای آزاد و در اختیار داشتن دارایی‌هایی با ارزش چون نفت، گاز و معادن را از دیگر نقاط قوت ایران دانست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره فرصت های منطقه غرب آسیا گفت: ما با ۱۵ کشور مرز مشترک داریم، از سویی دیگر در کانون ارتباطی ۲۵ کشور جهان قرار داریم، نزدیک به ۷۴۴ میلیون نفر در منطقه ما حضور دارند که می‌توانیم برای حضور بازار و تجارت با آنها برنامه داشته باشیم.

تقدیم فهرست وزیران پیشنهادی پزشکیان به مجلس شورای اسلامی

کلیدواژه