مهاجران افغانستانی با شور خاص و به صورت گسترده در حال تردد از مرز شلمچه هستند
(last modified 1403-05-31T10:25:06+00:00 )
اسد 31, 1403 14:55 Asia/Kabul
  • مهاجران افغانستانی با شور خاص و به صورت گسترده در حال تردد از مرز شلمچه هستند

مسوول موکب سیدالشهدا مربوط به مهاجران افغانستانی مقیم مشهد مقدس گفت: زائران مهاجر افغانستانی مقیم ایران با شور و اشتیاق خاص و به صورت گسترده در حال تردد از مرز شلمچه هستند.

سید حمید رفعت در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری اظهار کرد: مرز شلمچه ایران یکی از دروازه های اصلی ورود به خاک عراق است و هرچه به روزهای پایانی ماه صفر نزدیک می شویم شور و شوق زائران اربعین حسینی بیشتر می شود. شلمچه هم با امکانات خوبی که دارد همواره پذیرای زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام بوده است.

وی افزود: زائران زیادی اعم از زنان، مردان و کودکان از شهرها و کشورهای مختلف با اشتیاق خاص به سمت مرزهای عراق از جمله پایانه بین المللی شلمچه در حرکت هستند و مواکب ایرانی و افغانستانی که در شلمچه مستقر می باشند به ویژه موکب حضرت سیدالشهدا (ع) مربوط به مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مقدس به صورت بیست و چهار ساعته به عنوان خادمین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به خدمتگزاری مشغول هستند.

رفعت عنوان کرد: با توجه به امکانات و تسهیلاتی که جمهوری اسلامی ایران در اختیار مهاجرین خارجی از جمله مهاجرین افغانستانی قرار داده و مرز شلمچه برای عبور آنان در نظر گرفته شده، زائران حضور بسیار گسترده ای دارند و با توجه به اینکه روزها بسیار گرم است زائران بیشتر صبح، عصر و شب را برای عبور از این مرز انتخاب می کنند.

مسوول موکب سیدالشهدا (ع) گفت: حضور گسترده زائران گاهی کار را با کندی مواجه می کند اما با توجه به امکانات موجود و گیت های زیادی که برای خروج در نظر گرفته شده، خروج زائران بدون مشکل ادامه دارد.

وی از مسوولان جمهوری اسلامی ایران و ستاد مردمی اربعین حسینی مهاجران افغانستانی مقیم ایران هم به خاطر سهولت هایی که برای زائران افغانستانی اربعین حسینی ایجاد کرده اند و آمادگی هابرای ورود زائرانی که از افغانستان وارد ایران و سپس عراق می شوند، قدردانی کرد.

 

کلیدواژه