کمترین چالش در سفر اربعین امسال اتباع خارجی مقیم ایران
(last modified 1403-06-05T11:00:34+00:00 )
سنبله 05, 1403 15:30 Asia/Kabul
  • کمترین چالش در سفر اربعین امسال اتباع خارجی مقیم ایران
    کمترین چالش در سفر اربعین امسال اتباع خارجی مقیم ایران

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ایران اعلام کرد امسال با توجه به اقدامات و هماهنگی‌های به عمل آمده، سفر اتباع خارجی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی با کمترین چالش انجام شده است.

به گزارش رادیو دری، اصغر بلوکیان مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در فرآیند صدور مجوزِ سفر اتباع به کشور عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) و دیگر چالش‌های ایجاد شده، در سال جاری طی هماهنگی نزدیک بین اداره 
کل امور اتباع و مهاجرین خارجی با سازمان اطلاعات فراجا و ستاد مرکزی اربعین مقرر شد تا سند مسافرتی خادم در استان‌های مبدا (محل سکونت اتباع) صادر شود و اتباع مشمول به همراه سند به سمت مرز حرکت کنند.

وی ضمن اشاره به برخی مشکلات از جمله طولانی شدن فرآیند صدور و تحویل سند به اتباع در شهرهای محل سکونت‌شان، گفت: مقرر گردید فرآیند صدور و چاپ و توزیع سند در استان‌های مرکزی، اصفهان، فارس و به ویژه در موقعیت ثامن الائمه شهر حمیدیه استان خوزستان انجام پذیرد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران تاکید کرد این فرآیند با هماهنگی و همکاری ستاد مرکزی اربعین، پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به نحو احسن انجام شد و طی روزهای پایانی سفر اربعین ضمن جلوگیری از تجمع و بی نظمی در استان‌های مرزی، روند سفر اتباع خارجی برای شرکت در اربعین حسینی را تسهیل کرد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران اظهار داشت: در نتیجه هماهنگی‌های به عمل آمده بحمدالله در سال جاری فرآیند صدور و توزیع سند مسافرتی خادم برای اتباع دارای مدارک قانونی به نحو شایسته انجام شد که می‌تواند الگویی برای سال‌های آینده در این زمینه باشد.

وی در پایان گفت: بازدیدهایی نیز از مواکب مستقر در مرزهای چذابه و شلمچه صورت گرفت و ضمن بررسی مشکلات و مسائل موجود، با مسئولان مواکب پیشنهادهایی برای ارایه خدمات بهتر به مسافران اربعین حسینی ارائه گردید.

سند خادم برای زائران افغانستانی اربعین در شهر حمیدیه خوزستان صادر می‌شود

کلیدواژه