سند خادم برای زائران افغانستانی اربعین در شهر حمیدیه خوزستان صادر می‌شود
(last modified 1403-06-02T11:09:06+00:00 )
سنبله 02, 1403 15:39 Asia/Kabul
  • سند خادم برای زائران افغانستانی اربعین در شهر حمیدیه خوزستان صادر می‌شود
    سند خادم برای زائران افغانستانی اربعین در شهر حمیدیه خوزستان صادر می‌شود

وزارت کشور ایران، خبر منتشر شده درباره دستگیری زائران افغانستانی بدون «سند زیارتی خادم» را در مسیر سفر اربعین تکذیب و تاکید کرد: مهاجران دارای مدارک قانونی می توانند برای عبور از مرز ایران و عراق، سند خادم را در شهر حمیدیه استان خوزستان دریافت کنند.

به گزارش رادیو دری؛ اداره کل اموراتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران اعلام کرد: بر اساس پی گیری های انجام شده از ستاد مرکزی اربعین، خبر منتشر شده درباره دستگیری زائران افغانستانی دارای مدارک معتبر و بدون «سند زیارتی خادم» صحت ندارد و مهاجران دارای مدارک قانونی و بدون سند خادم می توانند به دفاتر کفالت برخی استان‌ها و همچنین اردوگاه ثامن الائمه در شهر حمیدیه استان خوزستان مراجعه کنند.

بر اساس این اطلاعیه، اتباع دارای مدارک معتبر قانونی در ایران که تاکنون موفق به ثبت نام اربعین حسینی نشده اند، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع در استان های مرکزی، اصفهان، فارس و همچنین اردوگاه ثامن الائمه در شهر حمیدیه استان خوزستان، سند مسافرتی خادم را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنند.

اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت داخله ایران در عین حال تاکید کرده است که حضور و تردد اتباع خارجی بدون مدارک معتبر در مرز ایران و عراق ممنوع است و برابر مقررات با آنها برخورد می شود.

پیش از این، اداره کل اموراتباع و مهاجران خارجی سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ایران از توافق با دولت عراق برای تمدید مهلت سفر زیارتی اربعین حسینی تا پایان ماه صفر خبر داده و  اعلام کرده بود که زمان ثبت نام مهاجران برای دریافت سند زیارتی خادم تا روز شنبه، 3 سنبله/ شهریور تمدید شده است.

ستاد اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی برای پذیرایی از زائران اربعین آماده است

زائران افغانستانی اربعین تا 12 سنبله می‌توانند وارد ایران شوند

ایران برای کمک به انتقال زائران افغانستانی اربعین به مرز عراق آماده است

کلیدواژه