سنبله 09, 1403 12:36 Asia/Kabul
  • زهرا رحیمی
    زهرا رحیمی

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی کسب مدال نقره توسط زهرا رحیمی، ملی پوش پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس را به وی تبریک گفت.

به گزارش رادیو دری، مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در صفحه ایکس خود نوشت: دخترم زهرا خانم، کسب مدال نقره در اولین تجربه حضورت در پارالمپیک به عنوان جوان‌ترین عضو کاروان جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار است. هنوز اول راه است، تو راه موفقیت را یاد گرفتی، همینطور ادامه بده. شاد و پیروز باشی.

" زهرا رحیمی"، ملی پوش پاراتکواندو ایران، روز گذشته (پنجشنبه) در نخستین روز رقابت‌های تکواندو بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس، پس از پیروزی بر حریفانی از چین، برزیل و گرجستان در دیدار پایانی وزن منهای 52 کیلوگرم، دو به پنج نتیجه را مقابل اولان بایار، از مغولستان واگذار کرد و گردن آویز نقره گرفت.  

زهرا رحیمی، با 15 سال سن جوان‌ترین عضو کاروان ایران در پارالمپیک پاریس اولین نشان کاروان را نیز تصاحب کرد. مسابقات تکواندو بازی‌های پارالمپیک پاریس با حضور 120 پاراتکواندوکار از 42 کشور در حال برگزاری است.

هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تابستانی از 28 اوت تا هشتم سپتامبر با حضور چهار هزار و 400 ورزشکار از 188 کشور در 22 رشته برگزار می‌شود.

تشکر رهبر معظم انقلاب از کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس