رفع انسداد سیم‌کارت اتباع غیرایرانی فقط با شناسه فیدا امکان‌پذیر است
(last modified 1403-06-20T12:00:05+00:00 )
سنبله 20, 1403 16:30 Asia/Kabul
  • رفع انسداد سیم‌کارت اتباع غیرایرانی فقط با شناسه فیدا امکان‌پذیر است
    رفع انسداد سیم‌کارت اتباع غیرایرانی فقط با شناسه فیدا امکان‌پذیر است

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران اعلام کرد انسداد سیم‌کارت اتباع غیرایرانی با دریافت شناسه فیدا برطرف می شود.

به گزارش رادیو دری؛ سید حمیدرضا اعرابی در پاسخ به سوالی درباره علت مسدود شدن سیم‌کارت های برخی اتباع غیر ایرانی افزود: در اجرای بند «ذ» ماده ۸۵ قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و به‌ منظور پیشگیری از وقوع جرم‌های مرتبط با سیم‌کارت‌های تلفن همراه یا شناسه‌های مخابراتی معادل آن، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سیم‌کارت اتباع غیرایرانی را ساماندهی کرده است. 

وی گفت: اتباع غیرایرانی که سیم‌کارتشان مسدود شده است باید شناسه فیدا دریافت کنند و پس از آن مراحل رفع مسدودی را انجام دهند .

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: به اتباع غیر ایرانی که اطلاعات یا مشخصات هویتی آنها مغایرت داشته، از طریق پیامک اطلاع رسانی شده است و باید در مهلت مقرر از طریق پایگاه اینترنتی https://portal.fida.ir ، فرآیند احراز هویت خود را تکمیل کنند .

به گفته اعرابی، این افراد پس از دریافت شناسه اختصاصی فیدا می توانند با مدارک معتبر هویتی خود به دفاتر نمایندگی کاروران ارتباطی مراجعه کنند و فرآیند رفع مسدودی را دنبال کنند .

وی افزود: اتباع در صورت هرگونه شکایت می‌توانند از طریق سامانه رسیدگی به شکایات 195 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بخش اتباع، با شماره گذرنامه و کد آمایش، درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

سامان‌دهی اتباع خارجی در ایران به زودی آغاز می‌شود

اتباع خارجی مشکلی برای دریافت سیم کارت ندارند

 

کلیدواژه