پزشکیان در عراق: وحدت کشورهای اسلامی تحریم‌ها را بی اثر می‌کند
(last modified 1403-06-21T11:23:18+00:00 )
سنبله 21, 1403 15:53 Asia/Kabul
  • پزشکیان در عراق: وحدت کشورهای اسلامی تحریم‌ها را بی اثر می‌کند
    پزشکیان در عراق: وحدت کشورهای اسلامی تحریم‌ها را بی اثر می‌کند

رئیس جمهوری ایران در دیدار با همتای عراقی اش در بغداد تصریح کرد: تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی، منجر به بی‌اثر شدن تحریم‌ها خواهد شد.

به گزارش رادیو دری؛ «مسعود پزشکیان» که امروز چهارشنبه در اولین سفر خارجی خود به عراق رفت، در دیدار با «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهوری عراق افزود: وحدت میان کشورهای اسلامی همچنین کلید و رمز خشکاندن ریشه تروریسم صهیونیستی خواهد بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین به سابقه تاریخی دو کشور ایران و عراق اشاره و بر ضرورت تشکیل اتحادیه مشترک کشورهای اسلامی تاکید کرد.

پزشکیان با تاکید بر حرکت کشورهای اسلامی به سمت برداشتن مرزها ابراز امیدواری کرد که توافق‌های مالی و اقتصادی و همکاری برای توسعه امنیت و ثبات منطقه‌ای بین دو کشور  گسترش یابد.

او با اشاره به ضرورت توجه بیشتر دو کشور به همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی بین دو کشور را برای گسترش هر چه بیشتر روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواستار شد.

رئیس جمهوری عراق نیز در این دیدار با تاکید بر حرکت دو کشور در مسیر حذف دلار از مبادلات مالی، از شکل‌گیری توافق‌ها و امضای سندهای همکاری بیشتر بین جمهوری اسلامی ایران و عراق استقبال کرد.

عبداللطیف جمال رشید همچنین  نقض حاکمیت ارضی ایران در ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و  نیز کشتار مردم غزه و فلسطین را محکوم کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در اولین سفر خارجی خود با استقبال «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق  وارد فرودگاه بغداد شد.

 ادای احترام رئیس جمهور ایران به مقام شامخ فرماندهان شهید مقاومت

کلیدواژه