همه دانش آموزان مهاجر بر اساس شؤونات انسانی در مدارس ایران ثبت‌نام می‌شوند
(last modified 1403-06-21T14:55:44+00:00 )
سنبله 21, 1403 19:25 Asia/Kabul
  • همه دانش آموزان مهاجر بر اساس شؤونات انسانی در مدارس ایران ثبت‌نام می‌شوند
    همه دانش آموزان مهاجر بر اساس شؤونات انسانی در مدارس ایران ثبت‌نام می‌شوند

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ایران تاکید کرد: تا ابلاغ سراسری شیوه‌نامه جدید، همه دانش‌آموزان اتباع خارجی با دستور دولت ایران بر اساس حفظ شؤون انسانی ثبت نام می‌شوند.

به گزارش رادیو دری؛ علی فرهادی امروز در نشستی خبری در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران گفت: در همه دنیا به کسانی که به دلیل جنگ و سیل و رویدادهای مشابه آواره شده‌اند، احترام می‌گذارند و ما نیز موظف هستیم به شأن و حقوق انسانی مهاجران احترام بگذاریم.

او افغانستان را کشور هم فرهنگ با ایران خواند و افزود: امنیت افغانستان و امنیت خاطر شهروندان آن کشور،  امنیت خاطر جمهوری اسلامی ایران هم است و همیشه ایران تلاش کرده است تا افغانستان در صلح و آرامش باشد و شرایط خوبی را برای شهروندانش فراهم کند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ایران اضافه کرد: به دلیل اتفاقاتی که در این کشور همسایه روی داده است، عده‌ای به صورت قانونی و با مجوز و یا بدون مجوز و غیرقانونی، همراه با خانواده در ایران حضور یافته‌اند که در بین آنها دانش‌آموزان هم هستند که با همان نگاه انسانی و همسایگی و بین‌المللی، هر سال طبق شیوه‌نامه‌ای که با کمک وزارت کشور تدوین و ابلاغ می‌شود در مدارس ثبت نام شده اند.

به گفته فرهادی، مادامی که اتباع افغانستانی در ایران هستند، برای سوادآموزی‌ آنها اقدام و آنان را در مدارس ثبت نام می‌کنیم و تلاش ما این است که دانش آموزان اتباع بین مدارس توزیع شوند و با نگاهی خاص ثبت نام نشوند، اما در جاهایی که تراکم جمعیتی دارند، ممکن است حضور و تعداد دانش‌آموزان اتباع نیز بیشتر باشد.

این اظهارات سخنگوی آموزش و پرورش ایران در حالی است که وزیر  آموزش و پرورش این کشور دیروز  از تعیین تکلیف ثبت نام دانش آموزان مهاجران خارجی در مکاتب و ابلاغ دستورالعمل این ثبت نام خبر داد.

سال تحصیلی جدید در ایران از یکم میزان/ مهر آغاز می شود.

پیش ثبت نام دانش آموزان اتباع و مهاجرین خارجی آغاز شد

تعیین تکلیف ثبت نام اتباع خارجی در مکاتب ایران

کلیدواژه