سنبله 29, 1403 10:31 Asia/Kabul
  • آغاز کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران
    آغاز کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران

سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی لحظاتی پیش با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شد.

به گزارش رادیو دری، سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک با تاکید بر مسأله فلسطین» با حضور دو هزار و ۵۰۰ میهمان از شخصیت های کشوری و لشکری ایران و همچنین نخبگان و اندیشمندان کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

وبینارهای غیرحضوری این اجلاس نیز از روز یکشنبه ۲۴ سنبله آغاز شده و تا یکشنبه اول میزان ادامه خواهد داشت.

بیش از ۲۳۰ عالم دینی و فرهیخته فرهنگی که نتوانسته اند در کنفرانس وحدت حضور پیدا کنند در قالب ۱۶ وبینار ۱۵ نفره سخنرانی می کنند.

در مجموع سخنرانی ۱۴۴ تن از علما و فرهیختگان خارجی از ۳۶ کشور در قالب ۹ وبینار و ۹۰ تن از علما و نخبگان فرهنگی در قالب شش وبینار پیش بینی شده است.

امسال ۷۸ نفر از شخصیت های فرهیخته دینی و رسمیِ ۳۰ کشور که بیشتر آنان وزیر، مفتی، رئیس سازمان های بین المللی یا در طراز معاونان این سه منصب هستند، در کنفرانس حضور پیدا خواهند کرد.

همچنین نخستین بار است که میهمانانی از سراسر دنیا از جمله آمریکا، اروپا، شرق تا غرب آسیا، مالزی، روسیه، اندونزی و دیگر کشورهای اسلامی دعوت شده اند.

بیش از ۳۱۳ مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسیده که ۴۴ مقاله از ۱۷ کشور خارجی است و قرار است کتابچه خلاصه مقالات در کنفرانس عرضه شود.

 ۱۲ کتاب نیز در حوزه وحدت جهان اسلام در اجلاس امسال رونمایی خواهد شد.

همچنین طبق سنوات گذشته میهمانان کنفرانس در روز پایانی که مصادف با زادروز حضرت رسول اکرم (ص) است با مقام معظم رهبری نیز دیدار خواهند کرد.

تحلیل- وحدت اسلامی زمینه ساز احیای شکوه و عظمت تمدن اسلامی

کلیدواژه