میزان 19, 1403 20:16 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه ایران: تهران و دوحه نگرانی‌ها و منافع مشترک دارند
    وزیر خارجه ایران: تهران و دوحه نگرانی‌ها و منافع مشترک دارند

وزیر امور خارجه ایران گفت تهران و دوحه نگرانی‌ها و منافع مشترک دارند و مصمم به همکاری هستند.

به گزارش رادیو دری، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار روز پنج شنبه با شیخ محمد عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در دوحه، در حساب ایکس خود نوشت که در این دیدار درباره مسائل منطقه از جمله تحولات سرزمین‌های اشغالی فلسطین با وزیر امور خارجه قطر تبادل نظر کرده است.

وی در ادامه نوشت: ایران و قطر نگرانی ها و منافع مشترک دارند و تهران و دوحه مصمم به همکاری هستند.

عراقچی یادآور شد: منطقه غرب آسیا با چالش‌های دشوار و تعیین‌کننده مواجه است که باید از طریق مشورت‌های نزدیک و تلاش‌های مشترک با آنها روبه‌رو شد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر منطقه‌ای خود پس از حضور در ریاض و ملاقات با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی برای دیدار و رایزنی با مقامات قطر شامگاه چهارشنبه وارد دوحه شد.

عراقچی در دیدار با وزیر امور خارجه قطر، با مرور تلاش‌های دو کشور برای توقف جنگ در غزه و لبنان و قدردانی از نقش سازنده قطر، جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه دانست و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل کشی و تخریب زیرساخت ها در لبنان و فلسطین را خواستار شد.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم با اشاره به روند مشورت‌های طرفین در موضوع تحولات منطقه، بر همکاری های منطقه ای به منظور توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی، دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه و کمک به مردم فلسطین و لبنان تاکید  کرد.

عراقچی: برای هر سناریویی آماده‌ایم/ مقاومت را رها نمی‌کنیم

عراقچی: ایران و عربستان می‌توانند امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورند

کلیدواژه