میزان 20, 1403 15:33 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و ترکمنستان بر توسعه تعاملات
    تاکید ایران و ترکمنستان بر توسعه تعاملات

رئیس جمهورایران با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین ایران و ترکمنستان بر ضرورت توسعه تعاملات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی فیمابین تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان روز جمعه در جریان سفر به ترکمنستان با «قربانقلی بردی محمداف» رهبر ملی و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان دیدار کرد

پزشکیان با اشاره به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این سفر و ابلاغ سلام ایشان به رهبر ملی ترکمنستان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران عمیقا فرهنگ‌شناس و فرهنگ‌دوست هستند و شناخت کاملی از «مختومقلی فراغی» شاعر شهیر ترکمن دارند و معتقدند که دو ملت ایران و ترکمنستان علاوه بر همسایگی، خویشاوند یکدیگر نیز هستند.

رئیس جمهور برگزاری سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» را اقدامی در امتداد وحدت‌آفرینی در سطح بین‌المللی دانست و گفت: پیام امروز این سمینار و اشعار این شاعر بزرگ مبنی بر وحدت، انسجام و برادری، نشان از روح بلند ایشان دارد.

قربانقلی بردی محمداف رهبر ملی و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حضور پزشکیان در مراسم سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و از جنابعالی درخواست می‌کنم که سلام‌ گرم و آرزوهای نیک بنده را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برسانید.

بردی محمداف با اشاره به اشتراکات بین دو کشور افزود: به کشور برادر خود خوش آمدید و امیدوارم حوزه‌های فرهنگی بین ما و شما گسترش یابد. همچنین بابت مشارکت شما در همایش امروز و ارائه سخنرانی مهم‌تان تشکر می‌کنم.

رئیس مصلحت خلق ترکمنستان با اشاره با سفر اخیر خود به ایران گفت: ما در صدد تعمیق روابط با همسایگان هستیم و کمیسیون همکاری‌های مشترک در این مدت عملکرد خوبی داشته است. امیدوارم در بحث اقتصادی نیز شاهد توسعه همکاری‌های فیمابین باشیم

رشد ۱۵ درصدی صادرات ایران به ترکمنستان

کلیدواژه