درخواست ایران برای اخراج اسرائیل از IPU و محاکمه مقامات اسرائیلی در دادگاه نورمبرگ
(last modified 1403-07-24T05:00:02+00:00 )
میزان 24, 1403 09:30 Asia/Kabul
  • درخواست ایران برای اخراج اسرائیل از IPU و محاکمه مقامات اسرائیلی در دادگاه نورمبرگ
    درخواست ایران برای اخراج اسرائیل از IPU و محاکمه مقامات اسرائیلی در دادگاه نورمبرگ

هیات پارلمانی ایران در نشست اتحادیه بین المجالس (IPU) اخراج رژیم اسرائیل از این اجلاس و محاکمه سران رژیم در دادگاه نورمبرگ را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، «منوچهر متکی» رئیس شورای اجرایی بین المجالس مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر اخراج رژیم اسرائیل از نشست بین المجالس جهانی گفت: سران این رژیم و فرماندهان نظامی و خلبانان کودک کش اسرائیلی باید در دادگاه نورمبرگ محاکمه و مجازات شوند.

دادگاه نورمبرگ مجموعه‌ای از دادرسی‌های نظامی است که پس از جنگ جهانی دوم و برای رسیدگی به جنایات جنگی برگزار شد.

یک‌صد و چهل و نهمین اجلاس بین‌المجالس  (IPU) در شهر ژنو کشور سوئیس با حضور «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و سایر رئیسان پارلمان‌های کشورهای جهان آغاز شد و تا پنج‌شنبه 26 میزان ادامه دارد.

اتحادیه بین‌المجالس (IPU) در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل، سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که روسا و سایر نمایندگان پارلمان‌های جهان در آن به تبادل نظر و تصویب قطعنامه می‌پردازند.

موضوع گفت وگوی این دوره از اجلاس "استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI) برای آینده‌ای مسالمت‌آمیزتر و پایدارتر" است و در این اجلاس تمام نهادهای قانونی IPU، از جمله شورای بین‌المجالس، مجمع، کمیته‌های چهارگانه دائمی، سمینارهای نمایندگان جوان و زن تشکیل جلسه خواهند داد.

کلیدواژه