وزیر خارجه ایران: رژیم صهیونسیتی مهم‌ترین منشاء ناامنی در جهان است
(last modified 1403-07-28T12:50:29+00:00 )
میزان 28, 1403 17:20 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه ایران: رژیم صهیونسیتی مهم‌ترین منشاء ناامنی در جهان است
    وزیر خارجه ایران: رژیم صهیونسیتی مهم‌ترین منشاء ناامنی در جهان است

وزیر امور خارجه ایران گفت رژیم صهیونسیتی مهم‌ترین منشاء ناامنی در جهان است و سازوکارهای بین المللی هم نتوانسته جلوی جنایات این رژیم نسل کش را بگیرد.

به گزارش رادیو دری، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در استانبول افزود: رژیم نسل‌کش اسرائیل در نقض مقرارت بین‌المللی هیچ حد و مرزی ندارد و حمایت آمریکا از آنها، سران رژیم صهیونیستی و نتانیاهو را گستاخ‌تر کرده است.

عراقچی با تاکید بر توقف جنگ در باریکه غزه و لبنان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه، درباره ترور شهید یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: این مسأله هیچ خللی در مسیر مقاومت و مبارزه مردم فلسطین ایجاد نمی‌کند بلکه به آن انگیزه و سرعت بیشتری می‌دهد.

وزیر امور خارجه ایران درباره برگزاری دومین نشست قفقاز جنوبی در ترکیه هم گفت: مشارکت کنندگان‌ با تاکید بر صلح و ثبات در قفقاز، تحقق صلح را تجلی همکاری میان کشورهای منطقه دانستند و مخالفت خود را با حضور نیروهای فرامنطقه‌ای اعلام کردند.

وزیر امور خارجه ترکیه هم از نقش هم ایران در توسعه مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای ابراز خرسندی کرد و گفت: دو کشور همواره خواهان صلح و ثبات در منطقه بوده اند.

فیدان همچنین با اشاره به جنایات رژیم نسل کش اسرائیل در منطقه افزود: رژیم صهیونیستی باید به گفتمان تهدید آمیز خودش پایان دهد و هرگونه تهدید و تجاوز را کنار بگذارد.

وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در سومین نشست وزیران امور خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳  که روز جمعه در استانبول ترکیه برگزار شد به این کشور سفر کرد.

در سومین نشست وزیران امور خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور وزیران خارجه ایران، ترکیه، روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد، حل و فصل مسائل قفقاز جنوبی از طریق گفت‌وگو و راه‌های توسعه و تقویت همکاری و همگرایی در منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اظهارات عراقچی درباره روابط رو به جلو ایران و مصر

کلیدواژه